Когато потребителите избират хотел онлайн, те често разчитат на Google Maps, за да проверят точната локация. И наред със снимки, отзиви и препоръки за даденото място Google не забравят да споменат и с колко звезди е оценен хотелът. Оказва се обаче, че френските хотелиери са забелязали редица несъответствия между информацията в търсачката и действителните категории. След редица оплаквания Френският национален орган за наблюдение на конкуренцията и потребителите (DGCCRF) започнал разследване. С изненада открили, че технологичният гигант е заменил стандартната система за класификация на обществения туристически борд (Atout France) с подобна система, задвижвана от собствено зададени критерии.
Така над 7500 заведения са оценени некоректно, което е заблудило потребителите относно нивото на услугите, което биха могли да очакват при резервиране на настаняване. DGCCRF стигна до заключението, че подобни действия от страна на Google са наказуеми, и заедно с прокурор са предложили да бъде наложена санкция в размер на 1.1 милиона евро. Технологичният гигант не само се съгласи да заплати глобата, но заяви, че ще се съобрази с желанието на Atout France и ще показва единствено официалния френски рейтинг за хотели в Google Maps и Search.
Снимки: shutterstock
Виж още: Раковина на 18 000 години се оказа музикален инструмент (АУДИО)