Според доклад на властите във Великобритания Google плаща на Apple около 1.5 милиарда долара на година, за да е тяхната търсачка двигателната сила зад браузъра Safari. И това е само за територията на Обединеното кралство. В доклада се споменава още, че тази практика е „голяма бариера за навлизането и разрастването“ на конкурентите на Google. Предложените решения са или Apple да получават по-малки суми за подобни услуги, или потребителите да имат право на избор коя търсачка да ползват.
От години Safari разчита на Google search, което прави браузъра машина за правене на пари, понеже в него излизат генерираните от Google реклами. В същото време големите суми в договора не дават никакъв шанс на по-малките играчи на пазара да навлязат. През 2014 г. се появиха документи, които разкриват, че Google са платили 1 милиард долара на Apple, за да приложат тази практика в САЩ. Оттогава тази сума само се е увеличила. Макар и никога да не са били официално потвърдени числата, според анализаторите Google вече плаща по 9 милиарда долара на година за тази услуга в САЩ.
Сегашната сделка за територията на Великобритания може и да не е в такива епохални размери, но в същото време става дума за много по-малко жители, съответно и по-малко устройства. Въпреки това конкуренти като Bing и DuckDuckGo може да не са в състояние или да не желаят да се съобразят с подобни суми, което дава предимство на Google.
Вижте още: Google ви показва динозаври в реалния свят чрез разширена реалност