Когато тракерите първоначално навлязоха в нашето ежедневие, тяхната основна цел беше да откриваме нещата, които губим най-често, като например портфейла или връзката ни ключове. Разбира се, потребителите побързаха да ги прикрепят към всевъзможни неща - от чантите си за лаптоп през велосипедите си, та дори някои решиха, че са напълно в правото си да следят други хора с тях. И така тракерите си спечелиха онази репутация на нещо, от което мнозина се притесняват. Разбира се, използвани по предназначение, те могат да направят много - много кражби бяха разкрити, след като крадците отмъкнали вещи с прикрепени към тях тракери; световният шампион Себастиан Фетел преследва крадците на багажа му в Барселона и т.н.  
Редом с това лятото беше истинско предизвикателство за всички пътуващи: освен високите температури и също толкова високите цени по летищата, липсата на персонал рефлектира в множество отменени полети и огромно количество изгубен багаж. И ако допреди няколко години в тези ситуации пасажерите стояха кротко и изразяваха недоволството си най-много като някой отчаян скандал, насочен към напълно невинния служител на авиокомпанията, то сега тракерите дадоха онази така дълго чакана сила. Пътниците можеха да проследяват багажите си, да обикалят земното кълбо в преследването на куфарите си и най-вече: да държат сметка на авиокомпаниите защо вместо във Ванкувър, техният багаж се намира примерно в Сидни. Това доста ядоса и без това силно изнервените оператори и някои от тях взеха радикални мерки.

Още през лятото WirtschaftsWoche съобщи, че Lufthansa третира тракерите от рода на AirTag като електронни устройства (т.е сходни на телефони, лаптопи, таблети и т.н.) и заявява, че те трябва да „бъдат изключени“, защото са „опасни“ (най-вече заради техните батерии). „Съответно поради тяхната предавателна функция тракерите трябва да се използват подобно на мобилни телефони, лаптопи, таблети и т.н. по време на полета, ако са в регистриран багаж.“ Информацията беше потвърдена и чрез пост в Twitter, според който активните AirTags не се допускат в багажа по време на полети.  
Оказва се обаче, че това не е общовалидно правило. Говорител на летище Берлин Бранденбург каза в изявление пред местното издание Watson, че летището няма забрана за тракери като AirTag и че те обикновено няма да бъдат изваждани от багажа. Но той добави, че летището спазва указанията на всяка от своите авиокомпании, което предполага, че активните тракери, открити в чанти, предназначени за полет на Lufthansa, все пак могат да бъдат премахнати.

Дискусията определено привлече необходимото внимание и говорител на Lufthansa заяви пред Airways Magazine, че авиокомпанията не е забранила AirTags на своите полети. Според него объркването е произлязло от твърдението, че има „постоянен регламент на ICAO за такива устройства, но това няма нищо общо с Lufthansa или друг превозвач“. ICAO наистина има специфични разпоредби за електронните устройства в регистрирания багаж, но те се отнасят само за тези с литиево-йонни батерии. AirTag на Apple използва батерия CR2032, чийто размер не би трябвало да повлияе върху безопасността на полета.

С тези твърдения отново се връщаме на изходната точка и пасажерите трябва да са готови, че техният план за проследяване на багажа може да се натъкне на някои пречки.

Снимки: Unsplash

Виж още: Американската полиция улови сериен крадец заради AirTag