Instagram отдавна търси своята формула, след като короната му на властелин на социалните мрежи беше отнета няколко поредни пъти. Ако трябва да бъдем честни, повечето маркетолози смятат, че алгоритъмът е напълно сбъркан в момента и въпреки че видеата не би трябвало да получават повече показвания в сравнение с обикновените изображения, все още не е съвсем ясно какво точно се случва. Преди няколко дни Адам Мосери подчерта, че платформата няма да се откаже от видеата, но все пак ще се опита да приложи различни техники на модерация, при които те да не заемат основно място за онези потребители, които предпочитат други форми на съдържание.  

Оказва се обаче, че все пак Instagram ще се раздели с нещо, и това е формата за пазаруване. Считано от 16 март 2023 г., създателите на съдържание вече няма да могат да маркират продукти в предавания на живо. Според съобщението „тази промяна ще ни помогне да се съсредоточим върху продукти и функции, които осигуряват най-голяма стойност за нашите потребители“. Промяната бележи следващата голяма стъпка на Meta от пазаруването на живо. Компанията премахва раздела за пазаруване от началната емисия на Instagram през февруари и спря пазаруването на живо във Facebook през октомври. Според платформата пазаруването не изчезва съвсем - магазините могат да правят своите настройки чрез други функции.  
Много технологични компании инвестираха сериозно в подобни на QVC функции за пазаруване на живо след огромната популярност на пазаруването на живо в Китай. Но докато Meta отстъпва, други социални платформи все още разработват подобни инструменти за пазаруване. TikTok започна да тества своята функция за пазаруване в приложението в САЩ през ноември и според съобщенията планира и пазаруване на живо в САЩ.

Снимка: Unsplash

Виж още: 100 млн. потребители вече ползваха ChatGPT през януари. А вие?

Тагове: