Според данни, предоставени от инвестиционната компания Piper Sandler в рамките на провежданото два пъти годишно проучване сред тийнейджърите, iPhone продължава да бъде най-популярният бранд смартфон сред тях. 87% от анкетираните тийнейджъри притежават iPhone, а 88% очакват iPhone да бъде следващият им телефон.
Броят на притежателите на iPhone сред тийнейджърите не се е променил от миналата година, но през последното десетилетие интересът към iPhone сред тях определено е нараснал. През октомври 2013 г. 55% от тийнейджърите съобщиха, че притежават iPhone, докато 24% имаха устройство с Android.
Популярността на Apple Watch също расте, макар и по-бавно. 34% от анкетираните тийнейджъри притежават Apple Watch в сравнение с 31% миналата година. 10% от тийнейджърите са заявили, че планират да си купят Apple Watch през следващите шест месеца, което е спад от 16% през есента на 2022 г. Apple е любимата марка часовници, като изпреварва Rolex, Casio, Garmin и Cartier.
Apple Pay беше най-популярното приложение за плащане за тийнейджърите, като 42% от тях са съобщили, че са използвали услугата през последния месец. Apple Pay изпревари Cash App (27%), Venmo (20%) и PayPal (10%).
Apple не доминира в категорията за стрийминг на музика, като остана на второ място след Spotify. 70% от анкетираните тийнейджъри са заявили, че предпочитат Spotify, докато малко над 30% използват Apple Music. 46% от тийнейджърите с платен абонамент избират той да е в Spotify, докато само 30% плащат за Apple Music.
Компанията също така е питала тийнейджърите за iCloud Private Relay, а използването на услугата е скочило през втората половина на 2023 г. 37% от тийнейджърите са заявили, че използват iCloud Private Relay, а други 17% са заявили, че се интересуват от използването му през следващите шест месеца. В началото на тази година само 24% от тийнейджърите използваха iCloud Private Relay, който изисква абонаментна такса за iCloud.
Piper Sandler изготвя тези доклади вече повече от 10 години. За тазгодишния есенен доклад бяха анкетирани 9193 тийнейджъри на средна възраст 15.7 години в 49 държави.
Снимка: Unsplash
Виж още: Проучване доказва колко много децата мразят нотификациите