Lenovo Group Limited (HKSE: 992) (ADR: LNVGY), заедно със своите дъщерни дружества („Групата“), обяви силни резултати за първото тримесечие на финансовата 2025/26 година, отчитайки значителен ръст на общите приходи и печалби на Групата. Приходите са се увеличили с 22% на годишна база до 18,8 млрд. щатски долара, а нетната печалба е нараснала със 108% на годишна база до 505 млн. щатски долара. На база, различна от Хонконгските стандарти за финансово отчитане (не-HKFRS), нетната печалба е с ръст от 22% на годишна база до 389 млн. щатски долара.

Всички основни бизнес групи отчетоха солиден двуцифрен ръст на приходите на годишна база, като особено силни бяха резултатите на бизнеса с персонални компютри, който регистрира най-високия темп на годишен ръст на приходите за последните 15 последователни тримесечия и рекорден пазарен дял от 24,6%. Разнообразните двигатели за растеж на Групата продължават да се разширяват, като делът на приходите, които не са от персонални компютри, нарасна с почти половин процентен пункт на годишна база до 47%. Всички търговски региони отчетоха висок до сравнително висок годишен ръст на приходите. Силните резултати затвърждават способността и ангажимента на Lenovo да запази конкурентоспособността си, да поддържа пазарен дял и да постига устойчива рентабилност въпреки предизвикателната външна среда.

Резултатите се дължат на три основни стратегически фактора. Първо, стабилното прилагане на визията на Групата за хибриден изкуствен интелект, което ѝ позволява да се възползва от безпрецедентните AI възможности. Второ, ангажиментът за непрекъснати инвестиции в иновации, при които разходите за научноизследователска и развойна дейност се увеличиха с над 10% на годишна база, подкрепяйки напредъка на Групата към дългосрочните цели за изграждане на персонални и корпоративни AI близнаци, интелигентни цифрови двойници. И трето, оперативното съвършенство, включително уникалният модел на производство ODM+, балансираният глобален търговски отпечатък и моделът „Global/Local“, който съчетава глобално снабдяване и ресурси с локални доставки.

Комбинацията от тези фактори осигурява на Групата максимална гъвкавост и устойчивост, за да се справя с пазарните цикли и геополитическите несигурности. В бъдеще Lenovo остава ангажирана да предоставя повече иновации на клиентите, да генерира по-висока възвръщаемост за своите акционери и да създава трайна стойност за своите заинтересовани страни и общности по света.

Цитат на Юанкинг Янг, председател и главен изпълнителен директор на Lenovo:

„Използвайки устойчивостта и гъвкавостта на нашата верига за доставки и оперативното ни съвършенство, ние преодоляхме предизвикателствата, породени от колебанията в тарифите и геополитическия пейзаж, и постигнахме значителен ръст както на приходите, така и на печалбите. Тези рекордни резултати за Q1 подчертават способността ни да изпълняваме обещанието си да запазим конкурентоспособността си и непрекъснато да разрастваме бизнеса си. В бъдеще ще продължим да изпълняваме твърдо нашата хибридна AI стратегия, неизменна част от визията ни за „По-интелигентен AI за всички“, да насърчаваме иновациите в продукти и решения за персонален и корпоративен AI и последователно да укрепваме оперативната си конкурентоспособност, за да можем да реализираме устойчив растеж и подобрение на рентабилността.“

Ръководството на Lenovo насърчава инвеститори, анализатори и широката общественост да се съсредоточат върху мерките, които не са по HKFRS, които изключват въздействието на непаричните елементи, свързани с варранти и конвертируеми облигации, като част от стратегическото сътрудничество на Lenovo с Alat. Показателите, които не са по HKFRS, предлагат по-ясна представа за основното оперативно представяне на Групата, тъй като непаричните елементи, свързани с варранти и условната лихва върху конвертируеми облигации, се очаква да продължат до края на финансовата 2027/2028 г.

Групата на интелигентни устройства (IDG): Силен ръст във всички сегменти, водеща роля в персоналния изкуствен интелект

Резултати за Q1 на финансовата 25/26:

·       Общите приходи на IDG нараснаха с близо 18% на годишна база до 13,5 млрд. щатски долара, като бизнесът с персонални компютри и смарт устройства отчете 19% годишен ръст на приходите, което е най-бързият темп за последните 15 тримесечия. Всички географски региони постигнаха двуцифрен годишен ръст на приходите от персонални компютри и смарт устройства.

·       Бизнесът с персонални компютри и смарт устройства запази водещата си в индустрията рентабилност с оперативна печалба от над 8%, благодарение на силното представяне на сегментите с висок марж.

·       Лидерството на пазара на персонални компютри беше допълнително затвърдено с рекорден пазарен дял от 24,6%, заедно с увеличаване на преднината пред втория играч.

·       Навлизането на AI персонални компютри се ускори, като те представляват повече от 30% от всички доставки на персонални компютри на Lenovo. Lenovo се класира на първо място в световен мащаб в сегмента на Windows AI персонални компютри с 31% пазарен дял.

·       Приходите от смартфони нараснаха с над 14% на годишна база до 2,2 млрд. щатски долара, като обемът на продажбите изпреварва пазара за осем поредни тримесечия. На пазарите извън Китай пазарният дял на смартфоните достигна рекордно високо ниво, като успехът на телефона Razr доведе Motorola до позиция №1 в сегмента на сгъваемите телефони (flip и fold) с над 50% пазарен дял.

·       В бъдеще IDG ще продължи да разработва устройства, предназначени за агенти на изкуствен интелект, като същевременно обогатява екосистемата от приложения за AI суперагент, за да насърчи ангажираността. Това ще доведе до „Един AI, множество устройства“, позиционирайки устройствата, предназначени за агенти, като входна точка за персоналния изкуствен интелект.

Група за инфраструктурни решения (ISG): Устойчив висок растеж, изграждане на дългосрочна конкурентоспособност

Резултати за Q1 на финансовата 25/26:

·       ISG постигна силен ръст на приходите от 36% на годишна база до 4,3 млрд. щатски долара чрез стабилно изпълнение на своята двойна стратегия за доставчици на облачни услуги (CSP) и корпоративни и малки и средни предприятия (E/SMB).

·       Увеличени инвестиции в AI инфраструктура и научноизследователска и развойна дейност, както и подобряване на конкурентоспособността на E/SMB, дори и рентабилността да беше засегната в краткосрочен план.

·       Приходите от бизнеса с AI инфраструктура се увеличиха повече от два пъти на годишна база със солидна бизнес линия и ясна пътна карта за продуктите. Приходите от водещи в индустрията решения за течно охлаждане нараснаха с 30% на годишна база.

·       В бъдеще ISG се ангажира да инвестира в постигането на дългосрочен растеж и стойност чрез стратегическо разширяване на пазара, трансформация на бизнес модела на E/SMB, иновации в AI инфраструктурата и разработване на продукти, за да остане пред кривата на AI и да осигури диференцирана глобална конкурентоспособност. Групата е уверена, че ISG не само ще поддържа средносрочен до дългосрочен растеж, но и ще осигури по-висока възвръщаемост на рентабилността.

Група за решения и услуги (SSG): Висок растеж и висока рентабилност, отключване на предимството на хибридния изкуствен интелект на Lenovo

Резултати за Q1 на финансовата 25/26:

 

·       SSG отчете поредно рекордно тримесечие на приходи, като те нараснаха с 20% на годишна база до 2,3 млрд. щатски долара – отбелязвайки 17 поредни тримесечия на годишен ръст на приходите.

·       Оперативният марж се повиши с 1,2 процентни пункта на годишна база до над 22%, което прави SSG ключов двигател за печалбата на цялата Група, благодарение на устойчивото разширяване на маржа.

·       Услугите за поддръжка постигнаха двуцифрен годишен ръст на приходите, като се възползваха от силното пазарно търсене на хардуер и се фокусираха върху добавянето на първокласни услуги, напр. Premium Care и Premier Support Plus.

·       Управляваните услуги и предложенията „as-a-Service“, заедно с проекти и решения, нараснаха още по-бързо, като TruScale Infrastructure-as-a-service постигна трицифрен ръст на годишна база в нови договори, а TruScale Device-as-a-service отбеляза двуцифрен ръст за тримесечието. Техният комбиниран дял се увеличи с три процентни пункта на годишна база до 58% от общите приходи на SSG.

·       Решенията, базирани на изкуствен интелект, набират скорост, особено в секторите на производството и веригата на доставки.

·       В бъдеще Lenovo ще надгражда рамката „Lenovo Hybrid AI Advantage“ като свой ключов диференциатор и ще се фокусира върху решения за дигитално работно място, хибриден облак и устойчивост, като същевременно ще изгражда прости и мащабируеми вертикални решения, ръководени от изкуствен интелект, за да отговори на най-значимите нужди на клиентите.

Корпоративни акценти и акценти по отношение на ESG (екологични, социални и управленски)

Lenovo публикува своя Доклад за околната среда, социалното управление и управлението (ESG) за финансовата 2024/25 през юни 2025 г., като основните акценти включват:

·       Подробен напредък към целите на Групата за намаляване на емисиите до 2030 г., включително потвърждаване на дългосрочната си амбиция за постигане на нулеви нетни емисии на парникови газове до 2050 г.

·       Напредък в опазването на околната среда чрез участие в кръговата икономика, включително непрекъснато използване на рециклирани материали от затворен цикъл в своите продукти, както и услуги за устойчивост за клиентите.

·       Представянето на Групата в областта на устойчивостта беше признато от трети страни като EcoVadis (платинен медал), MSCI ESG Ratings (AAA) и CDP (списък А за климат, водна сигурност и ангажираност на доставчиците). Управлението и отчетността на Групата бяха допълнително признати със Златна награда от Хонконгския институт на сертифицираните публични счетоводители (HKICPA) за най-добро корпоративно управление и ESG.

Lenovo наскоро се класира на осмо място в топ 25 на глобалните вериги за доставки на Gartner, с ESG оценка 9/10. Класацията отличава високите постижения в операциите по веригата за доставки сред световни лидери в различни индустрии, включително фармацевтичната, автомобилната, FMCG и технологичната. Престижната класация на Gartner подчертава компании, които последователно демонстрират лидерство в стратегията и изпълнението на веригата за доставки.

През юли 2025 г. Lenovo се изкачи с 52 места в списъка на Fortune Global 500. Това постижение бележи 16-ата година на Lenovo в Global 500, подчертавайки я като една от 500-те най-големи компании в света по приходи, с най-високото си класиране в технологичния сектор досега – 13-то място сред световната технологична индустрия.

Снимки: Lenovo