Всички знаем, че технологичните компании са в добри отношения, доколкото го изискват общите интереси. От един момент нататък обаче повечето от тях забравят "добрите обноски" и започват да се състезават с всички позволени (и не толкова) средства. Според последна информация Meta не е доволна от най-новата актуализация на Apple за указанията на App Store относно покупките в приложението. Актуализираното правило изисква от разработчиците на приложения за iOS да използват системата на Apple за покупки в приложението за "спонсориране" на публикации - реклами, показващи се в същото приложение, в което са закупени. Това означава, че Apple получава 30% от покупките в приложения, притежавани от Meta, като Facebook или Instagram. "Apple продължава да развива политиките си, за да развива собствения си бизнес, като същевременно подбива другите в дигиталната икономика", сподели говорител на Meta. И преди този въпрос е бил коментиран и до този момент от Apple твърдяха, че не вземат дял от приходите от реклама на разработчиците. Но явно ситуацията е вече различна.

Алекс Хийт от The Verge съобщи по-рано тази седмица, че въз основа на неговите разговори със служители в Meta не се очаква актуализацията на App Store да окаже твърде голямо влияние върху приходите на Meta, но "има загриженост относно създадения прецедент и че Apple в крайна сметка ще изисква същото правило за самостоятелното приложение за управление на реклами на Meta". Според анализатора в рекламната индустрия Ерик Сеуферт хората, които плащат за по-широко разпространение в приложенията за социални медии, ще бъдат по-засегнати от актуализираните правила на App Store, защото ще трябва да плащат повече за същия обхват, който са имали преди. Марк Зукърбърг призна някои от скорошните промени на Apple, включително най-новия език на правилата на App Store относно подсилените публикации, като каза, че те са "очевидно големи рискове", които Meta "виждат като проблеми". Зукърбърг също говори за конкуренцията и "рекламните предизвикателства", които според него идват "особено от Apple". 

Снимки: Unsplash

Виж още: Meta губи милиарди и това няма да се промени