Meta определено не знае в коя посока да поеме - първо орязва много от платформите и функционалностите им, след това ги зарежда с такива, които потребителите не одобряват. И през цялото това време твърди, че е насочила своя поглед само и единствено в метавселената. Но какво тогава е Super?
Super (by Meta) звучи като някакъв вид шоколадов десерт, съдържащ прекалено много калории - и един вид е точно това. Според доклад на Business Insider новата платформа позволява на инфлуенсърите да хостват предавания на живо, да печелят приходи и да се ангажират със зрителите. Съобщава се, че компанията е платила на инфлуенсъри между 200 и 3000 щатски долара, за да използват платформата за 30 минути. Super влезе в разработка в края на 2020 г. и в момента се изгражда от екипа за експерименти с нови продукти на Meta.
Платформата, която изглежда има подобна функционалност като тези на Twitch, в момента се тества от около 100 творци, включително от технологичния инфлуенсър Андру Едуардс и звездата на TikTok Виена Скай.
В момента Super работи на многостепенна система, при която зрителите плащат за достъп до функциите, включени в потока и могат да оставят съвети за хостовете си. Докладът показва, че създателите прибират 100% от приходите, спечелени чрез многостепенната система.
„В момента е само в мрежата“, каза говорител на Meta пред Business Insider. „Те го тестват много тихо в продължение на около две години. Крайната цел [на NPE проектите] в крайна сметка е създаването на следващия самостоятелен проект, който може да бъде част от семейството продукти на Meta.“
Ранното тестване на Super обаче показва, че Meta вярва, че има пазар за платформа за стрийминг на живо от популярни създатели на съдържание. Към момента е прекалено рано, за да добием представа за крайния вид на подобен тип продукт, тъй като в хода на процеса ще се наложат множество корекции. А е възможно и никога да не видим стартирането на Super - колкото и Meta да намират идеята за супер.
Снимка: Unsplash
Виж още: BlenderBot 3: най-умният чатбот на Meta вече е достъпен