Не е тайна, че Twitter/X изпитва затруднения по отношение на интереса към рекламите в платформата, и според съобщенията компанията заплашва да лиши компаниите от проверка, ако те не направят някои промени.
От 7 август платформата, която вече се нарича X, ще лишава брандовете от тяхната верификация със златна отметка, ако не са похарчили поне 1000 долара за реклами през предходните 30 дни или 6000 долара през последните 180 дни, съобщава The Wall Street Journal, като се позова на имейл, изпратен до рекламодателите, който е прегледал.
Въведена при подновяването на Twitter Blue през декември, златната отметка на Twitter, обозначава проверени бизнес акаунти.
Съобщава се, че Twitter таксува фирмите с 1000 долара месечно за тази отметка, но компанията е отменила таксата за 500-те си най-големи рекламни клиенти и за 10 000-те най-следвани акаунта на фирми, марки и организации.
Някои компании като The New York Times отказаха да платят таксата, но все пак запазиха отметките си, докато други като Air France я загубиха.
Не е ясно дали новият задължителен бюджет за реклама от 1000 долара е в допълнение към месечната такса от 1000 долара, която социалната платформа изисква от някои компании да плащат за отметката си.
Предстоящото правило идва в момент, когато приходите от реклами в социалната медия са намалели.
По-рано този месец Мъск заяви, че компанията е претърпяла около 50% спад в приходите от реклама и е имала отрицателен паричен поток. Когато Мъск първоначално пое управлението, половината от 100-те най-големи рекламодатели на Twitter напуснаха платформата. През декември 2022 г. приходите на Twitter са намалели с 40% в сравнение със същия месец на 2021 г.
Решението на Мъск през май да назначи Линда Якарино за главен изпълнителен директор отразява продължаващите усилия на компанията да обърне спада в рекламите. Преди да се присъедини към Twitter, Якарино беше председател на отдела за рекламни продажби и партньорства с клиенти в NBCUniversal.
Снимки: Unsplash