Антитръстовият регулатор на Обединеното кралство издаде решение във вторник, според което Meta (позната ни още като Facebook) трябва да продаде Giphy - компанията за бази данни за gif, - която беше закупена за 400 милиона долара през май 2020 г. „Органът по конкуренцията и пазарите (CMA) днес заключи, че придобиването на Giphy от Facebook ще намали конкуренцията между платформите на социалните медии и че сделката вече премахна Giphy като потенциален конкурент на пазара на дисплейната реклама“, се казва в изявление на CMA.
Направена е калкулация, че с този си ход Meta контролира почти половината пазар на дисплейна реклама в Обединеното кралство. Според регулатора сливането може да даде на компанията властта да ограничава или блокира достъпа на други социални медийни платформи до Giphy. Проблемът се задълбочава, защото Meta може потенциално да изисква конкурентни социални медийни платформи, включително TikTok, Twitter и Snapchat, да предоставят потребителски данни в замяна на достъп до Giphy.
Очаквано Meta не се съгласиха с постановлението, като заявиха: „И потребителите, и Giphy са по-добре с подкрепата на нашата инфраструктура, талант и ресурси“.
Според Грег Тейлър, доцент по икономика в Оксфордския интернет институт, подобен ход би бил основополагащ за практиката на големите технологични компании. Той добавя, че „конкретно в сферата на технологиите не е имало почти никаква сериозна намеса за предотвратяване на сливането от една от големите технологични фирми въпреки факта, че заедно са придобили стотици фирми през последните няколко десетилетия“.
Снимки: Shutterstock
Виж още: Внимавайте: тези фалшиви съобщения на Facebook могат да компрометират профила ви