Преди повече от една година, когато пандемията тепърва се появи в ежедневието на всички нас, много от известните личности решиха да предприемат нестандартен подход и да разсеят феновете си с изпълнения на живо през някоя от социалните платформи. Тенденцията определено се хареса на потребителите и малко по малко започнаха да се предлагат най-разнообразни онлайн събития, за които първоначално се плащаше символична сума, а впоследствие започнаха да се продават билети на цени, близки до събитията с присъстваща на живо публика. Някои социални мрежи като например TikTok се наложиха като пионери в тази област, докато други поизостанаха. Ето защо от Facebook са решили да промотират новата си услуга Facebook Live Audio Room, като заплатят на музиканти и други създатели на съдържание хонорари между 10 000 и 50 000 долара.

Преди обаче да сте грабнали китарата и включили камерата, трябва да ви съобщим, че за съжаление тази оферта не е за всеки. Участниците са подбрани чрез специални продуцентски компании, а срещу сумата те се задължават да организират между четири и шест сесии, с индивидуално времетраене поне 30 минути. Това не е първия път, когато Facebook изпробват подобен подход: Bonuses for Reels в Instagram предлагаше на някои създатели максимален бонус от 35 000 долара, ако техните видеа са натрупали около 58 милиона гледания в рамките на един месец. Очаква се през 2022 г. общата сума, вложена от социалната мрежа в подобен тип кампании да надмине 1 милиард долара. „Тази инвестиция ще включва нови бонус програми, които ще се отплащат на отговарящите на условията създатели за постигане на определени етапи, когато използват нашите инструменти за творчество и монетизация. Ние също така ще осигурим първоначално финансиране за създателите, за да произвеждат своето съдържание“, се казва в уебсайта на Meta.

Снимки: Unsplash

Виж още: Instagram иска да се ядосате на телефона си, ако той не работи