Според рекламни мениджъри, говорили пред Financial Times, Netflix се стреми да провежда епизодични рекламни кампании, за да повиши ангажираността на зрителите. Тъй като Netflix има възможност да проследява какво сте гледали, рекламодателите биха могли да направят рекламна кампания от 15 епизода, при която се пуска нов епизод, колкото повече напредвате в гледания телевизионен сериал.

Като поддържат рекламите различни, епизодичните реклами биха могли да помогнат да се привлече вниманието на зрителя по-добре от реклама, която той вече е виждал десет пъти.

Рекламният формат би могъл да работи особено добре в случай на марки, за които зрителите действително се интересуват - може би нещо на нивото на рекламната кампания на Apple Get a Mac. Вместо да бъдат нещо, което трябва да се избягва, зрителите могат да започнат да търсят следващия епизод на рекламата.

Пред Financial Times неназован рекламен шеф казва:

"Те ще знаят какво сте видели, така че старите времена на създаване на епизодични произведения може да се върнат, защото преди не можеше да се гарантира какво хората вече са видели. Сега можете да напишете 15 епизода на една реклама и да гарантирате, че зрителят ще ги види в правилния ред. Така че това е наистина интересно."

Друг рекламен шеф казва пред Financial Times, че Netflix вече печели повече пари на потребител с рекламното си ниво, отколкото със стандартното ниво. Поради положителната репутация на предаванията на Netflix той каза, че рекламодателите са склонни да рекламират своите марки в платформата. Все пак той призна, че аудиторията на рекламите в Netflix все още е малка.

Netflix стартира за първи път по-евтиното си рекламно ниво през ноември само на няколко пазара: Австралия, Бразилия, Канада, Франция, Германия, Италия, Япония, Корея, Мексико, Испания, Великобритания и САЩ. До средата на май това ниво вече имаше пет милиона активни потребители месечно.

През първия месец на предлагане на услугата няколко ръководители на рекламни агенции се оплакаха, че Netflix не е оправдал очакванията, но ако се съди по по-новите коментари, рекламните агенции изглежда се примиряват.

Снимка: Unsplash

Виж още: Има ли смисъл от ежедневните 5 минути без телефон?