Въпреки наскоро въведената функция от Netflix “Play something” всички потребители се сблъскваме с един и същ проблем: как точно да разберем какво ни се гледа и струва ли си да прекарваме цялото това време в търсене на най-подходящата за нас продукция. В такива моменти много често хвърляме по едно око на класацията на стрийминг платформата за най-гледани филми и сериали и в повечето случаи оставаме искрено изненадани какво харесват останалите потребители. И ако сте си задавали някога въпроса, как точно се измерва популярността на предлаганото от Netflix - прилаганото златно правило от платформата беше следното: броят на уникалните акаунти, които са гледали поне 2 минути от даден филм/епизод. Както и да го погледнем обаче - 2 минути не са достатъчни дори за началните надписи, съответно от развлекателния гигант решиха да приложат съвсем друга стратегия. Според нея ще бъде измервано общото време, прекарано от всички потребители в гледане на дадено заглавие. За да няма недоразбрали, от Netflix създават и специален сайт: Top10.Netflix.com, в който всеки може да види наистина предпочитаните заглавия в последните няколко дни.

Промяната, по всяка вероятност поради чисто съвпадение, идва в момента на премиерата на едно от най-интригуващите заглавия на Netflix за годината - екшън-комедията Red Notice. Разбира се, филмът отбеляза рекорд, защото до този момент абонатите на платформата са прекарали цели 149 милиона часа в гледане на Гал Гадот, Скалата и Райън Рейнолдс. До него очаквано се нарежда третият сезон на Narcos: Mexico с 50 милиона часа, както и южнокорейския хит Squid Game с едва 43 милиона часа (може би защото вече всички са го изгледали).

 

Ако желаете вашият фаворит да е на челна позиция в класация, която си заслужава - не пропускайте да гласувате за него в HiComm Entertainment Content Awards 2021. Един от гласувалите ще може да се потопи в любимите си филми и видеоигри по неповторим начин, наслаждавайки се на картина с естествени цветове и богат контраст. Наградата през тази година е тънкият и елегантен 55-инчов Philips 4K OLED806 телевизор, който допринася с истинска дълбочина и плавни движения към съдържанието, което обичате, а Ambilight красиво допълва картината и превръща гледането в уникално изживяване.

Интересно е, че Netflix доста дълго време криеше популярността на своите продукции. Това се дължеше на факта, че платформата не предлага рекламно съдържание и съответно няма нужда да отчита рейтинги, за да привлече рекламодатели по начина, по който го правят стандартните телевизионни канали. Традиционният критерий за успех в Холивуд - приходите от боксофиса и телевизионните рейтинги на Nielsen - не се отнасят за Netflix, което винаги е затруднявало да се определи какво означава успех в стрийминг услугите. Често дори самите продуценти и режисьори нямат информация за популярността на продукциите си, което през годините издейства доста критики, насочени към платформата. На тях ръководителите на Netflix отговаряха, че традиционните показатели като рейтинги не са от значение в стрийминг бизнес модела. Целта на компанията винаги е била да привлече нови абонати и да спре съществуващите от анулиране, а не да прави пари от индивидуална програма. Както виждаме, обаче в ситуацията има лека промяна, била тя с цел да покаже единствено 10-те най-добри, но не и големите разочарования. Явно стрийминг гигантът определено си е набелязал някои сценаристи и се стреми да ги спечели на всяка цена. Все пак конкуренцията в лицето на Disney+, HBO Max, Amazon Prime и Apple TV+ имат къде по-непрозрачна политика относно този вид метрика. А като един вид отговор на статистиката на Nielsen, че едва 6% от домакинствата в САЩ гледат Netflix, от стрийминг платформата споменаха, че са наели EY да им одитира показателите. Шах и мат в типичния стил на The Queen`s Gambit.

Снимки: Shutterstock/Netflix

Виж още: Филмите, които дадоха облика на 2021

Още от Social