Лондонското метро се е превърнало в символ на подземния транспорт. То е и най-старото в света, като първата метролиния е тръгнала през далечната 1863 година. Миналата година то навърши 150 години от създаването си. Първата метро линия била The Metropolitan Railway, построена между спирките Paddington и Farrington Street.
За век и половина лондонското метро се доказа като най-ефикасната транспортна система в градски условия. През 2013 година то е превозило 1,2 милиарда пътници! А друг интересен факт е, че в началото то е работило на пара.
Нов проект на TFL (Transport for London), наречен New Tube for London, има за цел да вкара метрото в 21-ви век. На снимките и в приложеното видео може да видите дизайна на новите влакове, които първоначално ще бъдат пуснати по линиите Piccadilly, Central, Bakerloo и Waterloo & City. Ще бъдат пуснати 250 нови Tube влака, като бройката ще се увеличава.
Като част от постоянните инвестиции в Underground мрежата TFL ще отговори на нуждите на бързо нарастващото население на Лондон. С въвеждането на новите модерни системи за сигнализация и с новите влакове закъсненията ще бъдат намалени до минимум.
Освен това с течение на времето ще бъдат монтирани прозрачни врати на спирките, по дължина на влаковите линии, което ще гарантира безопасността на клиентите и намаляване на закъсненията, дължащи се на изхвърлени отпадъци и други препятствия на релсите.
Населението на Лондон е 8,4 милиона днес и се очаква да нарасне до около 10 милиона до 2030 година. Затова с инвестицията в модерни системи за сигнализация и новите влакове TFL ще увеличи капацитета на превоз на пътници и ще помогне да се отговори на това предизвикателство.
Ето и малко цифри онагледяващи, как ще се подобри превозът:
Централна линия
- +25% по-голям капацитет (еквивалент на 12 000 клиенти на час)
Bakerloo линия
- +25% по-голям капацитет (еквивалент на 8000 клиенти на час)
Waterloo & City линия
- +50% по-голям капацитет (еквивалент на 9000 клиенти на час)
Piccadilly линия
- +60% по-голям капацитет (еквивалент на 19 000 клиенти на час)
В момента линията Piccadilly обслужва 210 милиона клиенти годишно и търсенето се очаква да нарасне с 20% до 2020 г.
„Нашите влакове ще бъдат пригодени за бъдещето, тъй като те ще започнат да се вграждат от средата на 2020 година и ще продължат работа най-малко 40 години“, пише на официалния сайт на TFL.
Новите влакове ще имат:
- Увеличен капацитет за посрещане на увеличеното търсене.
- Въздушно охлаждане (за първи път).
- Възможност за използване в напълно автоматизиран режим в бъдеще.
Прочети още: Япония ще помогне на САЩ да пусне Super-Maglev влак