Samsung Display е едно от подразделенията на компанията майка, отговарящо за значителен дял от общите приходи. Въпреки че Samsung все още е лидер по отношение на продадени телевизори в световен мащаб, в последните няколко години бизнесът е все по-предизвикателен. В надпреварата за продажба на LCD панели се включиха няколко китайски играчи, като в същото време поръчките и търсенето на въпросните панели бележи спад. Като добавим и растящия дял на OLED панелите, за Samsung е все по-трудно да задържи своите марджини.

Решението на Samsung се състои в инвестиция от 11 милиарда долара, чрез която компанията цели да подобри значително своите производствени линии в Южна Корея.

Новината все още не е официално потвърдена, но според Bloomberg Samsung Display ще направи официален анонс през ноември.

Прочети още: Уникалната история около създаването на iPhone. И не, Стив Джобс не е неговият създател (ВИДЕО)

В случая под подобряване на производствената линия имаме предвид преминаването към по-напреднали OLED панели спрямо тези, които към момента предлага основният конкурент в лицето на LG Display.

Работното заглавие на въпросните панели е QD-OLED (Quantum Dot OLED), а по думите на Bloomberg корейският гигант работи върху технологията от години. Естествено Samsung и в момента произвежда Quantum Dot панели за своите телевизори от висок клас, но в новия случай говорим за комбинация между QD и OLED, а не както е до момента – QD и LCD.

Според Samsung новият хибрид ще предостави на потребителите най-доброто и от двете технологии в един общ пакет.

Както е добре известно, при OLED панелите не се изисква подсветка, а добавеният Quantum Dot слой ще спомогне OLED-ите на Samsung да не страдат от burn-in проблеми, които са характерни за OLED панелите на LG при продължителна статична картина.

И още - според източници на Bloomberg има реален шанс Samsung да предлага на пазара модели, възползващи се от хибридната технология още в края на 2020 година.

Тагове: