Към днешна дата QLED и OLED телевизорите са водещите технологии при премиум сегмента, що се отнася до телевизори. Samsung е най-големият играч, който поддържа quantum dot технологията, докато LG Display стои зад кажи-речи всички OLED панели, които използват приемниците на компанията майка, Sony, Panasonic, Phillips и др.

В момента двете технологии, съответно и двата големи корейски бранда са вплели дигитални рога и по отношение на качеството на 8K картината.

Разбира се, от лютата конкуренция най-големият печеливш е негово величество потребителят.

Прочети още: Man of Medan – талантливите също бъркат (ВИДЕО)

Според пазарно проучване на IHS Markit към 25 септември в рамките на 2019 година са продадени 5.45 милиона QLED телевизора. В случая говорим за увеличение с 11 процента спрямо очакваните 4.9 милиона. Според IHS Samsung е основният виновник за доброто представяне на QLED телевизорите. Корейският бранд очаква да продаде самосиндикално повече от пет 5 милиона quantum dot приемника, което означава и 90% от общите продажби на QLED телевизори.

В същото време IHS Markit смята, че през 2019 година при OLED телевизорите всъщност ще има спад в продажбите в размер на 8 процента – от 3.25 милиона до 3 милиона.

Апропо, може би числата на IHS Markit са една от основните причини Samsung да инвестира в близко бъдеще 11 милиарда долара в една от своите LCD фабрики?

Тагове: