Време е потребителските интерфейси да станат по-отзивчиви и гъвкави, за да свършат по-добра работа в адаптирането си за променящите се всеки ден нужди, каза мениджър на Huawei в интервю с Florence Ion, цитирано от AH. Експертът по потребителско изживяване на компанията Уейн Гудрич обясни какво трябва да се промени, за да може технологичната индустрия да предложи следващо поколение софтуерни решения на потребителите.
Въпреки притесненията за сигурността във връзка с напредъка на изкуствения интелект, г-н Гудрич вярва, че смарт услугите трябва да бъдат прегърнати от потребителите до степен да можем да имаме реални отношения с потребителския интефейс, ако очакваме той да ни разбира на фундаментално ниво. Той трябва да може да отговаря на постоянно променящите се нужди на потребителите и да предприема конкретни адекватни мерки. Докато ние се променяме като хора, очакванията и технологичните ни нужди се променят с нас, а интерфейсите трябва да ни последват, смята той.
Самата концепция на изкуствения интелект не е особено сложна в контекста на потребителските приложения, каза мениджърът. Според него на фундаментално ниво, ефективният AI може да идентифицира и запомня потребителски пътеки на поведение, след което да действа спрямо събраните с постоянно търсене нови пътеки данни, последвано от кратък период на адаптиране. След това интелигентните потребителски интерфейси трябва да могат да разбират навиците ни, както и да внасят корекции с промените, настъпващи във времето.
Коментарите на Goodrich идват в светлината на наскоро обявения Kirin SoC на Huawei, който компанията описва като първия AI чип, който има специален Neural Processing Unit, създаден специфично за AI приложения. Чипът ще се появи през октомври с новия Mate 10.
Изображение: UnboxPH