След скандалните разкрития за екологичните практики на компанията, последното нещо, което бихме очаквали, е скок в продажбите. Но точно това се е случило в рамките на октомври в САЩ. Продажбите на автомобили Volkswagen са се увеличили с 0.24%. Това не е огромен скок, но е твърде далеч и от логичната и очаквана стъпка за осъзнатите потребители – съзнателен саботаж на компанията и нейните продукти.
Не е ясно на какво се дължи скокът в продажбите, но според много анализатори най-вероятната причина е намаление в цената на някои модели. Друг възможен сценарий е слаба информираност на американските потребители за манипулирането на тестове за емисии или просто безразличие към негативните ефекти за околната среда. Без значение на какво се дължи възходът на Volkswagen, ръководството на компанията определено е доволно.
Последното съобщаване на финансови резултати, където се споменава и новонаблюдавания скок в продажбите, завърши с думите “Бихме искали да благодарим на клиентите си за тяхното търпение и лоялност”.