Твърди се, че Microsoft преговаря с рекламни агенции за това как да поставя реклами в новата версия на Bing, особено що се отнася до генеративния чатбот, задвижван от изкуствен интелект. Според Reuters вече е направен тест чрез поставяне на традиционни реклами за търсене.

Изглежда, че преговорите с рекламната агенция все още са в начален етап. Само малък брой потребители имат достъп до чатбота, а милиони други са в списъка за чакане. Ето защо Microsoft може да не смята, че трябва да бърза за включване на реклами веднага.

Слуховете твърдят, че Microsoft очаква, че по-разговорният подход на чатбота за предоставяне на информация ще доведе до повече потребители и на свой ред рекламодатели. Рекламите в чатбота също могат да бъдат представени по-видно от конвенционалните платени съобщения в мрежата за търсене. Едно място, където може да видите реклами, е във връзките, които алгоритъмът използва за цитати в отговорите си. Говорител на Microsoft каза пред Reuters, че компанията ще работи с партньори и рекламодатели, докато започва да проучва потенциала на технологията за реклами.

Не е огромна изненада, че рекламите са се насочили към чатбота на Bing и вероятно към Bard на Google. Въпреки че вече са имали някои проблеми, генеративните AI чатботове имат потенциала да променят начина, по който хората намират информация. Като се има предвид колко важни са приходите от търсене в момента (повече от половината от приходите на Alphabet от 282.8 милиарда долара за 2022 г. идват от търсене), компаниите нямат друг избор, освен да монетизират чатботовете. Най-очевидният път е да разберат как успешно да поставят реклами в тях.

Снимка: Unsplash

Виж още: Bing с хита ChatGPT може да стане част от Chrome и други браузъри