Lenovo Груп обяви днес рекордни приходи от 14,5 милиарда щатски долара през второто тримесечие на 2020 год., което представлява ръст от 7% на годишна база.  Печалбата на Групата достига рекордните 470 милиона щатски долара преди данъци, което е с 52% повече в сравнение със същото тримесечие година по-рано. Нетният доход също се увеличава с 53% на годишна база до 310 милиона щатски долара. В допълнение към рекордните резултати за тримесечието, финансовата стабилност на Lenovo бяха допълнително потвърдени наскоро със силен инвестиционен рейтинг от Moody’s, Standard & Poor’s и Fitch, както и успешно предлагане на глобална емисия акции.

Основната печалба на акция за второто тримесечие бе в размер на 2.59 щатски цента, или 20.08 хонконгски цента. Бордът на директорите на Lenovo обяви междинен дивидент в размер на 6.6 хонконгски цента на акция.

„Нашите рекордни резултати през това тримесечие, са отражение на постоянния ни ангажимент да отговорим на нуждите на бързо развиващата се икономика за работа, учене и игра от дома. Всички наши основни бизнес групи постигнаха годишен ръст, докато приходите от софтуер и услуги достигнаха нов рекорд“, сподели Ян Юенцин, президент и главен изпълнителен директор на Lenovo. Тъй като светът продължава да се адаптира към новото „нормално“, ние сме уверени в дългосрочния потенциал за растеж както за нашите устройства, така и за облачната ни инфраструктура. Ще продължим да използваме основните си компетенции като отлична оперативна дейност, глобален/локален принус като същевременно ускоряваме нашите услуги, за да се възползваме максимално от възможностите около нас и да стимулираме устойчив растеж“.

Общ преглед на бизнес представянето

2020-а продължава да бъде година, изпъстрена с много промени в индустрията, които оказват влияние върху предлагането и производството, включително продължаващата геополитическа несигурност, глобалната пандемия COVID-19 и недостигът на доставки на компоненти в цялата индустрия, дължащ се на силното търсене. Lenovo обаче вижда положителна перспектива за втората половина на годината, с новата форма на работа и обучение от вкъщи, която поставя и движи дългосрочни тенденции на растеж в търсенето на устройства и изискванията за облачна инфраструктура. Групата очаква общият пазар на компютри да нарасне значително дори над текущите прогнози на анализаторите като достигне близо 300 милиона единици през календарната 2020-а година, което е около 25 милиона повече от общия пазар през изминалата година.

Бизнес преглед на Групата

Intelligent Device Group (IDG) на Lenovo продължава да води растежа на с Групата с рекордни приходи за всички времена за подразделението за PC & Smart Devices (PCSD) с 11.5 милиарда щатски долара, регистрирайки ръст от 8% на годишна база. Тя отчете рекорден доход преди данъци в размер на 723 милиона щатски долара, показвайки годишен ръст от 18%  и поддържайки водеща в бранша печалба от 6,3%. Оперативното представяне на Lenovo, своевременна реакция на новата тенденция на работа и учене от дома, както и фокусът върху премиум сегменти и такива с висок растеж, предизвика рекордното представяне за тримесечието. Lenovo води световния пазар на персонални компютри с номер едно пазарен дял от 23,6%.

Втората дивизия на IDG, Mobile Business Group (MBG), регистрира ръст на приходите от 39% за тримесечие и се върна към годишния растеж, продължавайки силното възстановяване от въздействието на COVID-19. Растежът на пазарите на компанията в Латинска Америка и Северна Америка беше допълнително затвърден, докато растежът в Европа и Азиатско-Тихоокеанския регион беше ускорен. Тримесечието представи ключови иновационни етапи с пускането на сгъваемия смартфон motorola razr 5G и първия специализиран за игри телефон на компанията под марката Lenovo Legion.

Data Center Group (DCG) на Lenovo отчита непрекъснат растеж. Приходите са нараснали с 11% на годишна база, до 1,48 млрд. долара с подобрена рентабилност. Сегментът на cloud услугите продължава да расте, като приходите се увеличиха с 34% на годишна база, със силен ръст във всички географски райони. В основата на този резултат е устойчивата инвестиция на Lenovo във вътрешен дизайн и производство, която донесе голяма печалба

Интелигентните трансформационни бизнеси на Lenovo демонстрират солиден напредък през второто тримесечие с двуцифрен ръст във всички сегменти. Резултатите демонстрират значението на тази бизнес група като основен катализатор за растежа на цялата група. Сегментът Smart IoT  бележи значителен растеж с над 36% на годишна база, докато Smart Infrastructure нараства с 21%, а сегмента Smart Verticals бележи ръст от 72% като осигурява силен двуцифрен ръст на приходите*. Бизнесът със софтуери и услуги също бележи рекордни приходи, които нарастват с 39% ба годишна база, отбелязвайки нов рекорд от $1.2 милиарда щатски долара, което представлява над 8.5% от приходите на Групата, като общите приходи на Групата се увеличават. Дивизията на Lenovo за Attached Service and Software, Managed Service and Solutions, също отчита бърз растеж като приходите от електронна търговия нарастват с над 40% на годишна база.

Снимка: shutterstock

Тагове: