Samsung Electronics обяви, че влезе в Топ 5 на класацията на най-скъпите световни брандове за 2020 г. – Best Global Brands 2020 – с рекордна за Samsung стойност от 62.3 млрд. долара. Класацията се изготвя от международната консултантска компания Interbrand.

Въпреки предизвикателствата в бизнес средата, породени от COVID-19 през 2020 г., Samsung отбеляза 2% ръст на стойността на бранда – от 61.1 млрд. долара през 2019 г. стойността се увеличи до 62.3 млрд. долара тази година. Samsung достигна Топ 5 само за три години, след като достигна шесто място в списъка с най-добрите световни брандове през 2017 г.

Компанията отчита постоянен растеж по отношение на стойността на марката, откакто стартира на 43-то място през 2000 г., когато Interbrand започна да изготвя класацията. Откакто влезе в десетката на девета позиция през 2012 г., Samsung продължи стабилното си изкачване, достигайки 6-о място през 2017 г. и 5-о място през 2020 г. Движението на Samsung нагоре в списъка на Interbrand за 100-те най-ценни марки в света се основа на непрекъснатото въвеждане на иновативни продукти и разгръщането на разнообразни маркетингови кампании на световния пазар.

Активно поведение в условия на COVID-19, корпоративна социална отговорност, иновациите при лайфстайл продуктите и инвестиции във фактори за бъдещ растеж на стойността на бранда

Според Interbrand основните фактори, които изиграха решаваща роля за растежа на марката Samsung, бяха:

·        Активности в сферата на корпоративната социална отговорност и с разгръщане на интегрирана глобална кампания

·       Дейности в цялата компания, посветени на устойчивото развитие

·       Непрекъснато представяне на иновативни продукти, включително Galaxy Fold, The Terrace и хладилника BESPOKE

·       Постоянна инвестиция с цел развитието на съвременни технологии като изкуствен интелект (AI), 5G и Интернет на нещата (IoT) 

Samsung успешно проведе глобална кампания под мотото „Нека преминем през това заедно“ в каналите на социалните мрежи и чрез билбордове, разположени на Times Square в Ню Йорк, Piccadilly Circus в Лондон, Duomo di Milano в Италия и Entertainment Building в Хонконг. Целта на кампанията бе да покаже съпричастност с потребителите в трудни моменти. Положителен отзвук получи кампанията, в която снимки и истории, изпратени от потребители в социалните мрежи, бяха превърнати в рекламни спотове с цел мотивация на хората по целия свят. В допълнение бяха реализирани текущи кампании, следвайки мисията на корпоративната социална отговорност на компанията, Enabling People и различните образователни програми като Solve for Tomorrow, Smart School и Innovation Campus.

Отдадеността на Samsung с цел устойчиво развитие във всички направления на управлението на бизнеса също допринесе за увеличаването на стойността на марката: напр. екологично съобразените опаковки на телевизорите Samsung и калъфите за смартфони, произведени от рециклирани материали. 

Преди всичко постоянните усилия за постигането на иновации въпреки предизвикателствата, свързани с COVID-19, бяха сред основните фактори, които стимулираха издигането на компанията до Топ 5. 

Дивизията „Мобилни комуникации“ на Samsung затвърди лидерството си на пазара на 5G смартфоните и засили присъствието си на пазара с основен таргет Z поколението чрез серията Galaxy A и маркетингови дейности като кампанията Awesome. Компанията инвестира в иновации, като създаде новата продуктова категория Galaxy Z Flip. В сферата на мрежовите услуги Samsung утвърди позицията си на 5G лидер, като навлезе на нови пазари и разшири партньорствата си с бизнеси в ключови пазари като САЩ и Япония. 

На пазара за визуалните дисплеи Samsung заема лидерска позиция, предлагайки модерни продукти като The Sero и The Terrace, които отразяват новия начин на живот на потребителите. Samsung продължи да набляга на устойчивото развитие и грижата за обществото, например въвеждайки продукти, които подобряват достъпността за хора в неравностойно положение.  

По отношение на дигиталните технологии Samsung продължи продуктовите иновации, за да отговори на променящия се начин на живот на клиентите. Пример за това е хладилникът BESPOKE и Grande AI (пералня със сушилня). Кампаниите относно важни за потребителите теми, като готвене, спорт, интериорен дизайн и грижи за домашните любимци допринесоха за по-тясна комуникация с потребителите. 

В бизнес дивизията „Памет“ Samsung представи новата си концепция Vision 2030 и направи заявка да се утвърди като номер 1 на пазара. Samsung стана първата компания в света, която произвежда базирана на EUV DRAM памет и от години непрекъснато инвестира в технологията HBM2E Flashbolt, която се имплементира в AI, части за автомобилостроенето, IoT и 5G. Все по-интензивното навлизане на модела на работа от къщи доведе до ръст в търсенето на услуги, свързани със сървърно оборудване и облачни технологии, а това ще увеличи продажбите на DRAM и NAND чипове. По отношение на LSI системата компанията продължава да развива технологични иновации и инвестиции в Exynos и ISOCELL и засилва сътрудничеството си с основни партньори като Audi. 

„През 2000 г. стартирахме от позиция 43 със стойност на корпоративния бранда в размер на 5.2 млрд. долара. Тази година се наредихме сред петте най-скъпи корпоративни бранда с размер на стойността 62.3 млрд. долара, а това е огромно постижение. Не бихме могли да постигнем всичко това без подкрепата на нашите клиенти от целия свят. За да разширим бизнеса, ще продължаваме да се вслушваме в нуждите на потребителите“, коментира YH Lee, директор „Маркетинг“ в Samsung Electronics.  

Interbrand оценява корпоративния бранд на базата на комплексни анализи на широк спектър от фактори, вкл. финансови показатели, влияние на бранда върху желанието за покупка и конкурентоспособност.

Снимки: shutterstock

Тагове: