Samsung загатна за рекордни финансови резултати през първото тримесечие на новата година. Компанията се опитва да разсее опасенията, че бизнесът ѝ с производството на чипове губи инерция, както и усложнената обстановка на пазара за смартфони може да повлияе негативно на представянето ѝ. Samsung обяви, че очаква оперативната ѝ печалба да достигне 14.7 млрд. долара, което е с 58% ръст спрямо същия период през преходната година. Технологичният гигант също така очаква приходите да скочат до 56 млрд. долара или около 22% увеличение на годишна база, пише Wall Street Journal. Ако това се окажат и официалните резултати на компанията, то тогава те ще са доста над очакванията на финансовите анализатори. Освен това Samsung ще продължи серията от рекордни тримесечия. От април 2017 г. до края на изминалата година, компанията обявяваше рекордни за своята история финансови резултати.

В светлината на прожекторите – Samsung Galaxy S9

Новият флагман на Samsung не просто печели голямо внимание сред потребителите, но се очаква да бъде и сред основните "виновници" за доброто представяне на южнокорейския гигант. Компанията реши да измести по-рано премиерата на Galaxy S9, с което предварителните първите поръчки, които са сред най-силните, влизат в края на отчетния период. През 2017 г. Galaxy S8 дебютира в началото на април, в голяма степен заради забавяне покрай затрудненията със злополучния Galaxy Note 7. Именно представянето на последния флагман ще бъде основен фокус при официалното пускане на финансовите резултати на Samsung в края на април. Една от причините е, че ако стандартният Galaxy S9 е на същата цена като миналогодишния модел, то по-големият S9+ във варианта с 64GB е по-скъп от S8+. Нашето пълно ревю на новия флагман на Samsung можете да видите тук.

Опасенията на инвеститорите

Въпреки че Samsung подгрява пазарите с отлични резултати, финансовите експерти запазват част от скептицизма си. Причините за това са няколко. От една страна, голяма част от успеха на компанията през 2017 г. се дължеше на огромния интерес към производството ѝ на чипове. Този сегмент може да бъде ударен индиректно покрай търговските спорове между САЩ и Китай, които са и двата най-големи пазари за потребителска електроника. От друга – самият пазар за смартфони е изправен пред редица предизвикателства. На първо място са очакванията, че той вече е достигнал пика си и трудно могат да се генерира ръст на продажбите при него. На второ място е засилената конкуренция, пред която Samsung се изправя в лицето на производители като Xiaomi и Huawei.

Още от Social