Технологичните гиганти като Google и Apple едностранно предефинираха начина, по който живеем - чрез промяна на правилата на играта много от тези компании имат несравнимо влияние върху своите потребители по целия свят. За съжаление, колкото и да се опитват законодателите, регулациите постоянно не успяват да обуздаят Big Tech.

Поне в САЩ е така. В Европейския съюз ситуацията не е съвсем същата. ЕС винаги е бил по-предпазлив към технологичните лидери и е полагал по-големи усилия в опитите си да ги регулира. Сега изглежда дори Apple ще трябва да се съобрази с това.

Според статия на Reuters редица видни технологични гиганти (включително и не само Apple, но и Meta и Alphabet - компаниите майки съответно на Facebook и Google) ще трябва да предават данни на властите на ЕС и да спазват по-строги разпоредби.

По-конкретно всяка „много голяма онлайн платформа“ с повече от 45 милиона потребители ще бъде засегната от новия закон. Докато повечето компании в списъка с готовност разкриха броя на потребителите си в ЕС, Apple беше малко по-сдържана.

Според компанията от Купертино само iPhone App Store се квалифицира като „много голяма онлайн платформа“. Независимо от това статията на Reuters твърди, че Apple доброволно ще предостави данни и ще се съобрази с по-строгите разпоредби в редица други услуги, включително iPad и Mac App Stores и Apple TV наред с други.

Интересно странично действие от този закон на ЕС е, че най-накрая може да получим истинска представа колко популярни са продуктите на Apple извън САЩ. Публикуваните данни ще ни дадат информация и кои точно продукти са най-предпочитани от европейските потребители.

Това може да е просто форма на празно любопитство в голямата картина на технологичния бизнес. В края на краищата смисълът на този закон на ЕС е преди всичко да ограничи силата на Big Tech, а не просто да я определи количествено.


Снимка: Unsplash

Виж още: Вече няма пречка да пуснете Windows на вашия Мас с чип от Apple