Услугата за споделено ползване на електромобили SPARK обяви, че е удвоила автопарка, който е наличен за потребителите в София. Компанията стартира тази дейност през есента на миналата година с 25 електрически автомобила Volkswagen е-Up, а от днес в София вече има 60 коли. В рамките на пет месеца от стартирането си дигиталната платформа постига стабилен ръст на своите потребители. По данни на компанията те вече са над 10 000. Допълнително за тези пет месеца SPARK успя да разшири почти двойно зоните, в които може да се наеме или освободи електромобил. 

Амбициозни цели

„Щастлив съм да заявя, че представянето на SPARK надмина очакванията ни. За пет месеца достигнахме 60 електромобила, над 10 хил. регистрирани потребители и два пъти по-голяма зона за наем и освобождаване на колите“, обяви Стефан Спасов, изпълнителен директор на SPARK. Той допълни, че голяма заслуга за успеха имат и двата партньора на компанията – застрахователното дружество ДЗИ и „Порше България“.

Плановете на SPARK включват още по-агресивно развитие на автопарка от електрически коли. Целите са броят на електромобилите, които ще са достъпни за потребителите в столицата, да достигнат 100 до края на 2018 г. и 250 до края на следващата година, допълни Спасов.

Партньорите зад успеха

Резултатите и новите автомобили на SPARK бяха представени на съвместно събитие заедно с двата основни партньора на компанията – ДЗИ и „Порше България“. Първият отговаря за застраховането на електромобилите на дигиталната услуга, което е важен фактор, предвид споделения елемент на SPARK. Вторият предоставя чисто нови модели електрически автомобили, които да са подходящи за нуждите на потребителите на приложението.

„Споделеният транспорт става все по-разпространен в света и ние в ДЗИ имаме готовност да подкрепим развитието на тези тенденции и в България“, обяви Коста Чолаков, главен изпълнителен директор на ДЗИ. Според него дигиталната трансформация ще бъде ключова за успеха на застрахователния сектор през следващите години. Той допълни, че ДЗИ се стреми да интегрира и предоставя все повече дигитални услуги. Като пример Чолаков даде онлайн платформата e.dzi.bg, в която клиентите могат да извършат различни дейности - от заявки за застрахователни полици, до завеждане на щети и проследяване на техния статус. Освен за клиентите все по-голям процент от оперативната работа на служителите на ДЗИ се дигитализира, включително и голяма част от административните процеси. Всичко това пести време и най-вече – хартия. По време на събитието ДЗИ представи още използването на дронове при огледи и заснемане на застрахователни събития при земеделските култури.

„Гордеем се, че именно Volkswagen е партньор на SPARK и нашият най-малък модел, Volkswagen e-up!, в момента поставя София сред най-модерните столици по света с услугата споделено ползване на електрически автомобил”, подчертава Маркус Татцер, изпълнителен директор на “Порше БГ”, официален вносител леките и лекотоварни автомобили с марка Volkswagen и Audi за България. „Освен удобството, екологичността и удоволствието, което e-up! предлага, той се превръща в посланик и учител по електормобилност и я прави буквално достъпна за всеки със смартфон”, допълва Татцер.

От няколко години насам Volkswagen следва агресивна стратегия за инвестиции в разработка на електромобили, автономни превозни средства и мобилни.

Още от Social