Spotify определено крие много повече изненади, отколкото можем да си представим. И именно заради този подход продължава да е сред най-любимите музикални платформи и да се състезава успешно с играчи като Apple Music, Amazon Music, Tidal, Deezer и т.н. На първо място, Spotify разширяват границите си и предлаганите от тях услуги в още 80 държави, включително Индия и Южна Корея. А това са потенциални 1 милиард нови потребители.
Освен това по-късно през 2021 ще можем да чуем платената услуга Spotify HiFi, което означава само едно: некомпресиран звук, сякаш току-що излязъл изпод майсторско мастериране и миксиране. Или по-простичко - по-широк динамичен честотен диапазон.
За да се включат и в още една надпревара, Spotify водят преговори с редица компании, които да произведат идеалните озвучители, които да доставят именно това преживяване. Великолепно.
За да внесе ред в спекулациите относно подкаст манията, Spotify привикаха на помощ Anchor. И да - платен абонамент за подкасти ще има, но той няма да е в познатия на всички ни вариант. Тази опция по-скоро ще се отнася за определен брой програми, чиито фенове така или иначе ги подкрепят под една или друга форма. Но до този момент липсва организация - всеки отделен слушател е избрал свое приложение, а получава бонус материалите под формата на абонамент на съвсем различна платформа. Идеята на Spotify и Anchor е да обединят преживяването, независимо дали става въпрос за видеоепизоди, такива без реклами или просто допълнителни интервюта и материали. Anchor не пропуснаха да споделят, че в играта влиза и WordPress, като ще има възможност блогът да се превърне в подкаст - услуга, която има своите алтернативни доставчици, които обаче тепърва има да се налагат на пазара. Всичко е въпрос на тестване и следене на потребителските нагласи.
И черешката на тортата носи името Renegades: Born in the USA, което ще е ексклузивен подкаст, специално разработен за Spotify, а водещи ще са Барак Обама и Брус Спрингстийн. Комбинацията е направо зашеметяваща, а в първия сезон от осем епизода двамата ще обсъждат “нещата от живота”по начин, по който само те могат да го направят.
Наскоро Spotify обявиха, че броят на платените абонаменти е нараснал с 24% спрямо миналата година, което означава 155 милиона потребители, които искат най-доброто от стрийминг платформата. Явно гласът на мнозинството води със себе си смели планове за бъдещето.
Снимки: shutterstock
Виж още: AI в Spotify ще ви препоръчва музика според настроението