Подкастът вече е един от любимите начини за поднасяне на информация - цифрите сочат, че той е предпочитан от ¼ от потребителите на Spotify. Но наред с всичките му удобства той има един огромен недостатък: търсачката се затруднява да открие конкретна тема в потока. Това се дължи основно на самия жанр: подкастът е един вид свободен разговор, в който асоциациите на водещите и гостите им прескачат и засягат най-различни въпроси. Освен ако не е приложено детайлно описание, текстови формат или друг начин на отбелязване, на практика е невъзможно да се конкретизира даден епизод.  


За да не се загубят потребителите в часове слушане, Spotify въведе функцията timestamp, която всички ние вече познаваме предимно от видеата в YouTube. Във варианта на Spotify при натискане на бутона за споделяне ще се появява опция за избиране на определен времеви “отрязък”. Съответно всеки, който кликне на споделения линк, ще започне да слуша подкаста от вече селектираното място. Според Spotify споделянето в социалните мрежи играе основна роля в откриването на ново съдържание. Като продължение в тази посока потребителите ще могат да се възползват и от опцията Canvas, която превръща страницата на дадена песен във визуално преживяване. Тя ще бъде налична както за Snapchat, така и за Instagram Stories, като ще има възможност за предварително преглеждане преди публикуване.  

Снимки: Unsplash

Виж още: Spotify ще позволява да споделяте определен timestamp