TikTok отбелязаха едно феноменално събитие - официално броят на месечните потребители на платформата е надминал 1 милиард. Числото може и да не звучи чак толкова грандиозно, но фактът, че стартът ѝ беше поставен едва преди три години - през август 2018 г., - говори за изключителната популярност на този феномен. TikTok беше многократно разглеждан и продължава да бъде наблюдаван от много от правителствата предимно заради факта, че компанията, която стои зад бранда, е базираната в Пекин ByteDance. Популярността на TikTok нарасна по време на пандемията, като дори се сдоби с приз за най-изтегляното приложение в света през първото тримесечие на 2020 г.

Според компанията за анализ на приложения SensorTower това се равнява на около 315 милиона индивидуални изтегляния. За сравнение - от старта през 2018 до днес инсталациите на приложението надвишават 3.2 милиарда, като в това число SensorTower включва и китайския еквивалент на TikTok, по-познат като Douyin. С такива постижения не е изненада, че през юни тази година ByteDance беше оценен на 425 млрд. долара. Успехът на платформата провокира неговите конкуренти да създадат подобен тип услуги: Instagram, собственост на Facebook, стартира Reels миналия август; Snapchat представи своя клонинг Spotlight в приложението TikTok през ноември и дори видео гигантът YouTube влезе в играта с видеа в кратка форма. Но TikTok продължи да расте; докладът, публикуван по-рано този месец, установи, че потребителите на приложението прекарват повече време в гледане на съдържанието му, отколкото потребителите на видеоплатформата YouTube.

Снимки:TikTok

Виж още: Китай с нова рестрикция за младежите: 40 минути за социални мрежи