Според ново проучване на Nikkei, TikTok вече е най-сваляното приложение в света, официално задминавайки Facеbook, Instagram, WhatsApp и всяка друга платформа за общуване.

До 2021 г. тази титла се държеше от Facebоok, които през годините някак успяваха да запазят растежа си въпреки конкуренцията. В същото време обаче TikTok се оказа скрит фаворит, който отбеляза растеж в целия свят с безпрецедентни темпове и ангажирайки вниманието на подрастващото поколение.

Макар че YouTube е традиционният фаворит при видеосъдържанието, повечето от най-популярните клипове там са с дължина от 5 до 10 минути, докато TikTok промени правилата, налагайки новата тенденция на кратки клипове с дължина между 9 и 15 секунди. Все пак TikTok увеличи максималната продължителност на клиповете до 3 минути през юли.

Първоначално такъв формат беше наложен от Vine, която обаче достигна своя връх през 2014 г. и след това заляза бързо.

TikTok обаче не показва никакви знаци за намаляване на темпото и дори разшири съдържанието си, като вече обхваща образователни, готварски и друг вид клипове. Нещо повече, визията на TikTok на свой ред вдъхнови конкурентни платформи да предложат подобни решения като Instagram Reels и YouTube Shorts.

Според анализа пандемията е засилила значително позицията на TikTok не само защото много хора са останали у дома, но и защото много известни изпълнители са заменили изявите на живо с такива в TikTok.

Снимка: Pixabay

Виж още: Екраните на Galaxy Z Fold 3 стават по-малки, а гъвкавите устройства на Xiaomi – повече