След тримесечни тестове Instagram официално стартира търговията в потребителските Story-та. Услугата е достъпна в 46 страни по света и около нея все още има някои неясноти, като например какъв точно е посредническият дял на Instagram от печалбата.

Иначе целта на инициативата да направи онлайн търговията по-атрактивна и забавна от традиционния уеб магазин е похвална, а и смислена. Story-тата се радват на главоломен успех, изразяващ се в над 400 милиона активни потребители ежедневно. Нещо повече - една трета от най-популярните и харесвани Story-та са дело на брандове.

Така че освен на масивен нов източник на приходи, със стартирането на търговията Instagram се надява и да направи онлайн шопинга по-интерактивен чрез директна комуникация между бранда и последователите му.

Самият шопинг е реализиран лесно и удобно - просто докосвате някой от таговете на снимките и ще бъдете препратени към мястото, откъдето да си поръчате артикула.

Като цяло потенциалът на Instagram като платформа за онлайн търговия е огромен и дори може да се окаже доста иновативен поради специфичния силно визуален маниер на комуникация, характерен за социалната мрежа.

Facebook, която притежава Instagram, също ще разчита на успеха на "стори шопинга" през идните месеци, за да противодейства на забавянето в растежа на печалбата си.