Apple има второ поредно "лошо" тримесечие. Разбира се, "лошо" е относително понятие - приходите на компанията отново са намалели, но печалбите запазват относително похвални стойности. Що се отнася за iPhone и услуги, които от години са най-големите печеливши компании на Apple, приходите на годишна база са се увеличили. Но това не беше достатъчно, за да компенсира всеобщия спад: отделите Mac, iPad и Wearables / Home / Accessories се свиха в сравнение с този период от преди година. В резултат на това общите приходи на Apple спаднаха със скромните три процента на годишна база до 94.8 млрд. долара, а нетната печалба от 24.2 млрд. долара намаля с по-малко от един процентен пункт.   
Силните продажби на iPhone (с 2% до 51.3 млрд. долара) отбелязаха рекордното тримесечие в края на март въпреки факта, че iPhone 14 и 14 Pro се появиха през септември миналата година. А бизнесът с услуги на Apple, който през последните пет години се разраства стабилно, за да надмине всички останали продукти, които компанията предлага (освен iPhone, разбира се), постигна още един рекорд с приходи от 20.9 млрд. долара (с пет процента повече на годишна база).  


  


Продажбите на компютри Mac спаднаха от 10.4 млрд. долара преди година до едва 7.2 млрд. долара през изминалото тримесечие, което е спад от 31% като цяло. Това е по-малко, отколкото IDC прогнозира преди месец, когато заяви, че продажбите на Mac са спаднали с 40%, но общата прогноза за изключително намален интерес все още е вярна. Продажбите на iPad не бяха засегнати толкова силно, но все пак спаднаха с 13% до 6.7 милиарда долара за тримесечието въпреки големите актуализации на продуктовата гама през есента на миналата година. По време на разговора с инвеститорите главният изпълнителен директор Тим Кук спомена, че както категориите iPad, така и Mac са изправени пред трудни сравнения с тримесечията си преди година, тъй като тогава продажбите са били толкова високи благодарение на обновяването на продуктите - по-конкретно iPad Air M1 и обновения MacBook Air с двигател M2. 
И накрая категорията "носими устройства/домашни принадлежности", която включва продукти като AirPods, Apple Watch и линията HomePod, спадна с по-малко от един процент, така че притесненията около нея не са значителни. 

Снимки: Unsplash

Виж още: Вижте как този iPhone оцеля при падане от скок с парашут (ВИДЕО)

Тагове: