Публикация в бизнес блога на Федералната комисия по комуникации на САЩ със заглавие Keep your AI claims in check, съдържа предупреждение към компаниите, работещи в областта на изкуствен интелект. Това е учтиво формулирана, дружелюбна бележка, отправена от юрист в най-големия търговски регулатор на САЩ. Предупреждението? Когато става въпрос за предявяване на претенции, те трябва да се проверяват, преди да доведат до още повече хаос.

Комисията признава, че изкуственият интелект няма фиксирано значение в областта на технологиите. Това не е нищо друго освен маркетинг. Въпреки това регулаторът предупреждава технологичните компании, че трябва да внимават, когато преувеличават възможностите на своя продукт; да се уверят, че не казват, че той е по-добър от продукт, който не е с изкуствен интелект, и да са сигурни, че са наясно с рисковете, свързани с това, че позволяват на програма да прави действия, за които компанията ще носи отговорност.

Указанията на регулатора са наистина ясни по този въпрос: Не казвайте, че продуктът ви използва изкуствен интелект, ако той не използва такъв. "Ако си мислите, че може да ви се размине с необосновани твърдения, че вашият продукт използва AI, помислете отново", се казва в публикацията на адвокат Майкъл Атълсън. Той напомня на фирмите, че FTC има право да разглобява техниката им, за да се увери, че в нея има AI, и че използването на AI за направата на нещо не е същото като наличието на AI в него.

Това не е нещо ново, ако следите бизнес регулациите в САЩ, където нормата е учтиво да се предупреждават компаниите, когато достигат границите на разрешеното. Преди няколко години агенцията направи това по отношение на автоматизираните инструменти, които могат да бъдат отговорни за дискриминация поради начина, по който са програмирани, като информира предприятията, че така или иначе ще бъдат подведени под отговорност за дискриминацията.

"Изкуствения интелект днес се разгръща в много продукти - от играчки до автомобили и чатботове и много неща между тях. Безспирните медийни разкази не помагат, но всичко започва от компаниите, които разработват и продават такива продукти", казва Атълсън, като по-късно отбелязва: "Рекламните специалисти трябва да знаят, че за целите на правоприлагането от страна на FTC неверните или необосновани твърдения за ефикасността на даден продукт са нашето поле на действие".

"Каквото да може или да не може да прави, изкуственият интелект е важен, както и твърденията, които правите за него", казва Атълсън. "Не е нужна машина, за да предвидите какво може да направи Федералната комисия по контрол на търговията, когато тези твърдения не са подкрепени."

Снимка: Unsplash

Виж още: Бил Гейтс критикува онези, които се опитват да провокират AI