Възможността за разплащане през интернет се оказва предпочитана от българските потребители в сравнение с традиционния наложен платеж при доставка. Това показват данни от ново проучване по поръчка на Visa.
26 процента от българите плащат с дебитна карта за своите онлайн покупки, а близо 20 процента биха отказали сделката, ако търговецът не приема електронно разплащане.
Нещо повече, проучването отбелязва 3 процентни пункта спад в популярността на разплащанията на място при доставка, което в момента е предпочитано от 38 процента от анкетираните (в сравнение с 41 процента за 2016 г.).
Проучването показва няколко стабилни тенденции без промяна за последната година - най-често българските потребители предпочитат да пазаруват в интернет дрехи и обувки (64 процента), техника (39 процента), почивки (42 процента) и книги (21 процента). Oт друга страна проучването установява две категории, които отбелязват забележителен ръст в разплащането онлайн – битови услуги (14 процента - с 3 процентни пункта повече от 2016 г.) и самолетни билети (22 процента - със 7 процентни пункта повече от 2016 г.).
Онлайн покупките се правят най-често в български електронни магазини (42 процента), големи международни търговци (23 процента), други международни онлайн магазини (18 процента) и уеб сайтове за колективно пазаруване (18 процента). Най-важните критерии за българските купувачи, когато правят своите покупки онлайн, са безплатната доставка (67 процента), богатият избор на категории продукти (54 процента), наличието на сертифицираща система (52 процента), опциите за плащане онлайн (36 процента) и възможностите за закупуване на ваучери за намаление (30 процента).
Когато става дума за честота на електронни разплащания, 10 процента от българите пазаруват онлайн няколко пъти седмично, което е стабилно увеличение от 3 процентни пункта в сравнение с миналата година.
Широката подкрепа от страна на търговците на дребно, банките и финансови институции, заедно с потребителския апетит за по-бързо, по-удобно и сигурно пазаруване е двигателят зад този подем в електронната търговия, припомня Visa.