След края на живота си акумулаторите на хибридните и електрически автомобили не е необходимо да бъдат унищожавани, а могат да продължат да работят като стационарни устройства за съхранение на енергия. Това съобщават американски инженери.

След няколко години работа - максимум 10, акумулаторите на този тип автомобили губят част от мощността и капацитета си. Тогава те могат да бъдат преработени за повторна експлоатация. Ако това бъде направено, акумулаторите ще имат още 15 години живот. Специалистите дават пример с литиево-йонна батерия на Chevrolet Volt. Събрани заедно 10-15 такива акумулатора могат да подсигурят няколко отделни къщи или малък магазин с резервно захранване по време на аварийно изключване на тока за няколко часа. 33 батерии за хибридни автомобили пък са способни да съхраняват електричество за 50 къщи, осигурявайки им ток за цели четири часа.

Корпорацията General Motors вече провежда експерименти с подобна система за стационарна употреба на старите акумулатори. Тестовете в лабораторни условия показват добри резултати. Следващата стъпка е построяването на прототип с по-голяма мощност и включването му към реалната електрическа мрежа.

 

Тагове: