От утре (12 януари) влиза в сила нещо, което потребителите на Теленор очакваха. От оператора съобщиха, че въвеждат промяна в размера на неустойките, които клиентите дължат, при предсрочно прекратяване на договор за частни лица.
Така, ако решите, че искате да приключите предсрочно договор, ще трябва да заплатите максимум три стандартни месечни абонамента, независимо от срока на договора (12 или 24 месеца). До този момент трябваше да бъдат изплатени всички оставащи такси до края на абонамента, за да може да бъде прекратен. Това е ситуацията, когато става въпрос за мобилна или фиксирана услуга, в която няма допълнителни устройства.
Какви са останалите ситуации? В случаите, в които клиент е ползвал отстъпка от месечния абонамент, той ще дължи и възстановяване на такава част от нея, която съответства на оставащия срок на договора, пишат от Теленор.
Ако към договора, който клиентът иска да прекрати, има покупка на устройство на преференциална цена, ще се дължи и част от отстъпката, която е получена, съответстваща на оставащия срок на договора. Отстъпката е разликата между цената на устройството без договор в брой към датата на сключване на абонамента и тази, която клиентът е заплатил (в брой или общата лизингова цена).
За да бъде по-ясно за клиентите, Теленор ще включва в документите стойностите на всички параметри, които биха участвали във формирането на неустойката при евентуално предсрочно прекратяване на договора. Сред параметрите са стандартен месечен абонамент за избрания план и приложената отстъпка, ако е налична, стандартната цена на устройството (в брой и без абонамент), цена на закупеното устройство (в брой или обща лизингова цена) и срок на договора.
Промяната важи за частни клиенти, които сключват нови договори, както и за вече сключени договори, чийто срок към датата на промяната все още не е изтекъл. Новите условия не важат за планове Джуниър и Любимец.
По този начин Теленор се присъединява към останалите два големи оператора - Мтел и Виваком, които прилагат практиката за изплащане на неустойки в рамките на три месечни такси при предсрочно прекратяване на договора. Инициативата е поета от Комисията за защита на потребителите (КЗП) още през 2014 г., а през 2016 г. държваният регулатор се споразумява с два от операторите за прилагането на новата практика.