Почти е невъзможно да видим реклама, която да не споменава 5G технологията - това е един вид основополагащо условие, което всички производители се стремят да постигнат, предлагайки на пазара своите продукти. Те се стремят да комуникират функцията по-видимо, да изтъкнат предимствата си пред останалите като един вид обещание, че поддръжката на най-новите иновации ще бъде спазена и в бъдеще. Според някои, тази надпревара до голяма степен е просто реклама, целяща да продаде повече оборудване и да оправдае високите цени на мобилните данни. Въпреки че 5G осигурява по-бързи, по-устойчиви мрежи с по-ниска латентност, това е по-скоро еволюция, отколкото революция. Всички обещаваха, че 5G ще промени начина, по който живеем и работим, и ще постави началото на интелигентните градове на утрешния ден - но нито едно от тези неща все още не се е случило.  


Две големи твърдения на индустрията гласяха, че 5G ще революционизира автоматизацията на самоуправляващите се превозни средства и ще бъде ключов играч в метавселената (термин, прегърнат от Facebook, описващ всички бъдещи интерактивни онлайн технологии, които включват виртуални пространства). Но и тук има забавяне.  
Както вече стана ясно, Meta продължава да трупа загуби и негативни резултати заради Reality Labs, a акциите се сринаха още повече тази седмица заради новината, че изпълнителният директор Марк Зукърбърг ще продължи да инвестира в услуги на метавселената до 2023 г. Отделно Tesla, Ford и General Motors отбелязаха значителни неуспехи в стремежа си към автономни автомобили: концепция, която досега е погълнала около 100 милиарда долара за научноизследователска и развойна дейност.   
Разбира се, всички тези неуспехи не са по вина на 5G. Но технологията просто не изпълни нито едно от обещанията, на които бяхме подложени през последното половин десетилетие. Всички започват да се питат кога достъпната свързаност от следващо поколение ще стане факт? 
Да не споменаваме, че производителността на 5G се различава значително в различните райони по света поради недостиг на средночестотен спектър. Ето защо потребителите не без основание изпитаха един вид огорчение и започнаха да възприемат безжичния стандарт като реклама без покритие. Защото да се вълнуваш от иновативните нови технологии е едно, но огромната пропаст, която продължава да расте между маркетинговия шум и реалността, е нещо съвсем друго.  

Снимки: Unsplash

Виж още: Meta губи милиарди и това няма да се промени