Звукът никога не е бил толкова важна част при конзолите в сравнение с тяхната графика. Ето защо хардуерните производители често акцентират върху възможностите на видеокартата, докато аудио компонентите не получават значителни ъпгрейди в хода на конзолните поколения. Това очевидно ще се промени за предстоящата PlayStation 5, чиято глобална премиера е вече на по-малко от година. Потвърждението идва от самия главен архитект на конзолата Марк Сърни.

„Като геймър аз бях малко разочарован, че аудиото не се промени кой знае колко много между PlayStation 3 и PlayStation 4. С новата ни конзола нашата мечта е да покажем колко различно може да бъде аудио изживяването, когато зад него застане цялата хардуерна мощ“, казва той.

Според Сърни PlayStation 5 ще има триизмерно аудио, което потапя играчите в действието. Звуците ще идват отгоре, отзад и отстрани. Нещо повече, Raytracing технологията също ще се използва за подобрение на звука, защото той ще реагира по-акуратно за разположението на играчи в средата, при това в реално време.

Ще бъде интересно да видим дали Microsoft ще предприеме подобен подход с тяхната Xbox Series X. Ако не, PlayStation 5 може да има предимство пред основния си конкурент, макар че от друга страна значителните хардуерни ресурси, използвани за подобрение на звука, могат да доведат до неочаквани визуални компромиси.    

Виж още: Как The Witcher направи едно скромно полско студио милиардер

Тагове: