Автор: Цветомира Панчева

 

За повечето хора Instagram е място за развлечение – снимаш, прекарваш през филтър, качваш в мрежата и се наслаждаваш на арт резултата, произлязъл от един прост кадър. Но това, което мнозина не знаят, е, че Instagram е напълно подходящ за развитие на бизнеса и ако се използва по правилния начин, може да донесе много успехи и известност на която и да е организация. Единственото необходимо нещо е да се употреби по правилния начин и в точния момент.

 

Мислете с бизнес насоченост

Преди да създадете инстаграм профил на компанията или организацията си, е важно да си зададете следния въпрос: каква ще бъде главната му цел? С какъв тон ще се стремите да бъдат снимките и какво искате да опишете чрез тях? Да станеш активен всеки ден потребител е ключово, но не е достатъчно – за всяка публикувана снимка трябва да се обмислят внимателно ползите за бранда. Дали ще се промотира продукт, работна сила, работни места или просто стила на компанията/организацията, целта е една: набиране на фенове, които са потенциални клиенти и партньори. В това отношение Instragam може да се окаже безценен за PR стратегията на вашия бранд.

 

Свързаност

Според специалистите един поглед на потенциален клиент върху профила на даден бранд трябва да е достатъчен, за да разбере той какво се опитвате да рекламирате и на какво наблягате като фирма. Instagram е изцяло визуален и e медия сам по себе си, но е важно да бъде свързан и с другите социални мрежи – като Twitter и Facebook, както и да се мисли стратегически за времето на публикуване, композицията на снимките и дори филтъра, който се използва. Името на профила навсякъде в социалните мрежи трябва да е същото като в Instagram, за да бъде лесно откриването на бранда.

 

Координирането на Instagram профила на бранда с профилите му в другите социални мрежи е ключово при рекламна кампания.

 

Съдържание

Най-подходящото съдържание за всеки бранд е силно индивидуално, но все пак има няколко насочващи съвета, които идват от предприемачката Ани Пилон. Като за начало пускайте т.нар. тийзъри на всичките си нови продукти. Ако сте компания за облекло с нова есенна колекция, спокойно можете да направите няколко промотиращи снимки, уловили частично дрехата на човек в социална ситуация, с наблягане на цветовете или материята или на други особености. Второ, помнете, че хората обичат с очите си, а статистически е по-вероят­но някой да хареса и сподели ваша промотирана снимка, ако на нея има нещо завладяващо и сладко. Пухкави животинчета и усмихнати млади хора винаги са привлекателни и според статистиката имат най-голям шанс да се разпространят като огън из нета.

 

Завладяващите снимки биват харесвани и споделяни, което повишава популярността.

 

Важно е сред тях да има достатъчно такива, които показват стила и културата на вашата организация, а не само чисто промотиране на снимки. В профила на Starbucks в Instagram те много често публикуват кадри, показващи атмосферата в заведението им, настроението на служителите и обстановката в кафенетата като модерна част от съвременния свят.

 

Трикове

За да „вдигнете“ популярността на Instagram профила на бизнеса си, има някои трикове, които в повечето случаи работят и които идват от опитни хора в бранша. Според Карли Кинан, специалист в областта на социалните мрежи, едно от най-важните неща е да се записвате да следите всеки, който е „последвал“ вашия профил. Интересното е, че много брандове в Instagram, някои от които с много голям брой последователи, не отвръщат със същото на феновете си, а това е стратегическа „обратна връзка“, която осигурява благодарност и лоялност. Пак според Кинан трябва да се експлоатира максимално „силата на хаштага“ и на приложенията за Instagram. Приложения, които позволяват на потребителите да принтират снимки, да търсят хаштагове, ключови думи, да се абонират за Instagram профили и да свалят всички снимки, които искат, в една папка – могат да се използват в маркетинговата стратегия на фирмата. За да се вдъхновят потециални клиенти, трябва първоначално да се таргетира и анализира точната група потребители, които биха се интересували от бранда, тяхната възраст, пол и интереси.