ARM пусна новия си пакет CPU и GPU дизайни, които ще превърнат мобилните ни устройства през 2016 г. в още по-бързи машини. По-важното обаче е, че те ще са далеч по-енергийно ефективни, което ще помогне за живота на батериите. В ядрото на новите процесори на ARM е новият мобилен CPU Cortex-A72. Той е 3,5 пъти по-бърз от настоящото поколение Cortex-A15, което започна да се доставя в края на 2012 г. с Nexus 10, като освен това използва 75% по-малко енергия от предшественика си при идентично натоварване.
Новият A72 също може да се комплектува със съществуващия вече Cortex-A53 процесор на ARM в конфигурацията, която компанията нарича big.LITTLE. Така мощният A72 се използва за по-тежки задачи, докато A53, който консумира по-малко енергия, се грижи за повечето ежедневни задачи. В тази конфигурация ARM твърди, че процесорите успяват да достигнат средно 40-60% по-малка енергийна консумация. Това е и технологията, която ще помогне на "изоставащите" технологии за батериите, които се развиват със значително по-бавни темпове от процесорите. Като пример Иън Дрю, генералният маркетинг директор на ARM, отбелязва, че "животът на батериите на модерните смартфони е едва удвоен, докато производителността им е нараснала почти 50 пъти".
Голяма част от новините от ARM е новият мобилен GPU Mali-T880. Той ще предостави 1,8 пъти по-добра графична производителност, с което ще намали консумацията на енергия с 40%, сравнено с настоящия модел. Ако се чудите кому е нужна тази графична мощ, то отговорът е лесен - гейминг и 4K видео.
4K е очакван фокус за компанията, тъй като 4K телевизорите стават все по-достъпни, а пък стандартът, колкото и ненужен да е за тях, ще става все по-често срещан и в смартфоните. Въпреки че все още няма 4K смартфони, много модели записват и възпроизвеждат 4K съдържание. Докато новите процесори на ARM започнат да се доставят през 2016 г., вероятно ще има доста повече налично 4K съдържание.
Друга тенденция е фразата console-like gaming, или гейминг като на конзола, който също ще е фокус за производителите. ARM вярва, че потребителите все повече ще искат телефонните им игри да имат графика като конзолите им. А когато стане дума за 4K гейминг на смартфон, е ясно, че ще е нужна много голяма хардуерна мощ, за да се осигури адекватно потребителско изживяване.
Технологията очакваме в много от топ моделите на 2016 г., като вероятно ще можем да видим демо устройства още тази година. Важно е да се уточни, че устройствата ни ще работят с преработени форми на процесорите, които ще са базирани на представеното от ARM днес. Сред клиентите на ARM, които са над 10, са MediaTek, HiSilicon и Rockchip.
Какво мислите за 4K съдържание на мобилни екрани? Споделете в коментарите.
Вижте и защо не бива да се надяваме на (много) по-добри батерии