Много от западните медии, които са имали възможност да присъстват на CES 2014, но и да тестват новия Oculus Rift прототип – Crystal Cove, го определят като нещо впечатляващо. Трябва да се доверим на тези думи, тъй като всички медии се изказват изключително положително за тази „джаджа“, а Engadget я определиха за „Най-добър продукт на CES 2014”. Тъй като тук не става въпрос за параметри, а за чисто усещане, тестване и изживяване. Oтново – трябва да се доверим на „очевидците“.

 

Някои хора, които са тествали предишните версии на очилата за виртуална реалност, бяха впечатлени от продукта, но се оплакваха от странични ефекти – предизвикване на световъртеж и неприятно чувство в стомаха. Тези проблеми са вече в миналото, което е голяма стъпка за продукта на Oculus VR. Голяма, но не единствена. Crystal Cove е оборудван и със специални сензори, а компания му прави и малка камера. В комбинация те обогатяват изживяването, тъй като отчитат с много по-голяма точност движенията на главата и тялото. Виртуалният свят е по-плавен и реагира много по-точно на движенията на играещия. Това прекрасно устройство може да надхвърли игровия свят и да намери приложение дори в света на бизнеса – от производство до медицина. От Engadget пишат, че „от всички вълнуващи, иновативни продукти, които видяхме на изложението, Crystal Cove е най-добрият от най-добрите“. Съжалението ни, че не можем да тестваме този прототип, се увеличи неистово.



 

Oculus измина дълъг път, а още по-впечатляващо е, че това стана за доста кратък период. Очилата за виртуална реалност прихванаха вниманието на медиите в средата на 2012 г. Тогава проектът беше просто една Kickstarter кампания. Добре, не „просто една Kickstarter” кампания, тъй като вече беше събрал сума от повече от 2 млн. долара. Но не само това проектът беше привлякъл вниманието на Джон Кармак, който напусна id Software и се фокусира изцяло върху Oculus Rift в ролята си на технически директор. Само преди седмици стана ясно, че Oculus VR получи и солидно финансиране, възлизащо на над 75 млн. долара. Днес компанията има почти 100 служители и е продала 50 000 бройки от очилата си на разработчици. Добро постижение за идея, родила се в главата на двайсетгодишния инженер Палмър Лъкей. А компанията постига и нещо много важно – всяка следваща версия е по-добра от предишната.

 

 

Full HD OLED дисплеят на Crystal Cove е впечатляващо детайлен и ярък. Новите сензори успяват да уловят всяко накланяне на главата, а виртуалната среда реагира с висока прецизност. „Само няколко минути с Crystal Cove са достатъчни, за да не искате да го свалите повече. Този продукт ще промени начина, по който гледате на гейминга – 55-инчовият ви телевизор ще ви се струва малък“, допълват от Engadget.

 

 

„Трябва да поставим предпазни колани за хората, които играят“, коментира пред Wired Brendan Iribe, изпълнителен директор на Oculus. „Хората искат да станат, искат да се разходят.“ Той допълва, че това е само прототип, който ще се различава от финалния продукт. „Когато почувстваме, че нещо е достатъчно добро, а ние се чувстваме сигурни в него, тогава ще пуснем и потребителски продукт. Все още е възможно да се направят промени, но смятаме, че новата система за засичане на движението работи добре. Разработваме я от една година – изпробвахме различни подходи, но този даде точно резултата, който търсехме.“


Със сигурност сме впечатлени от продукта и от думите, които четем. Съжалението ни вече е още по-голямо, но все още таим надеждата, че това ще е годината, в която ще видим потребителска версия на Oculus Rift. Имате ли големи очаквания за този продукт? Впечатли ли ви някой продукт, показан на CES 2014?

Знаете ли, че създателят на Second Life работи по нов виртуален свят, в който Oculus Rift може да има сериозна роля?

Тагове: