Въпреки че вече наближава цяло десетилетие, откакто се появи, iPad продължава да бъде доминиращата марка в един пазар, който претърпя доста трудни последни години. Като цяло таблетите не са така нестабилни, както носимите устройства, но и на техния пазар се отчита продължителен спад.

Най-новите данни на маркетинговите компании IDC и Strategy Analytics по никакъв начин не ни карат да бъдем оптимисти. Все пак Apple си остава лидер на този пазар дори и във време на криза.

През 2016 г. компанията е продала с 16 процента по-малко iPad таблети спрямо 2015 г., което не е малък спад. Продажбите въпреки това са достатъчни за първото място. Без изненада втората позиция е окупирана от Samsung, но там също има спад, този път с 11 процента. Челната тройка се затваря от Amazon, където ситуацията е интересна - медийният гигант подава своите таблети Fire на загуба, защото разчита не на хардуера, а на пласирането на съдържание и услуги.

Стагнацията при лидерите позволява на някои по-дребни играчи да се възползват от това. Така големите печеливши се оказват Lenovo и Huawei, които държат съответно четвъртото и петото място. Нещо повече, това са единствените компании, чийто пазарен дял се е увеличил.

Като цяло пазарът на таблети продължава да върви надолу. Различават се само мненията за скоростта, с която се случва това - според IDC спадът е с 20 процента за година, докато Strategy Analytics има малко по-оптимистичен възглед и изчислява свиването на 9 процента.

Също толкова нерадостно е при умните часовници. Целият брой продадени джаджи за 2016 г. е стигнал до 21.1 милиона, но терминът "растеж" е коректен само технически, тъй като тази стойност представлява едва 1.4 процента увеличение спрямо онези 20.8 милиона бройки, продадени година по-рано.

Виж още: Над един милион потребители с рутери Netgear са изложени на опасна уязвимост

Тагове: