Година и половина след официалното навлизане на Lenovo на българския пазар компанията постигна нещо наистина голямо. Според данни на IDC хардуерният производител е лидер в бизнеса със смартфони у нас за първото тримесечие на годината (януари-март). Lenovo постига това с пазарен дял от 26.4%.

И още по-впечатляващо е, че това става за наистина кратък период. Официалното стъпване на Lenovo в смартфон сегмента у нас стана през септември 2014 година. Още тогава ясно бяха очертани амбициите за лидерски позиции у нас и сега това е факт. Всъщност световният номер едно в PC сектора направи това с ясна стратегия – устройства, които предлагат високо качество, надеждност и солиден хардуер, но на достъпна цена. Именно така бързо се набра доволна база от клиенти, но ако първите 18 месеца бяха фокусирани върху ниския и средния клас, сега от Lenovo са готови за сериозна атака и в най-скъпия ценови клас смартфони. За да го направи, производителят ще хвърли в битка новите модели Moto. Припомняме, че Lenovo придоби Motorola от Google през 2014 година за сумата от 2.91 млрд. долара.

„Изключително съм щастлив, че България е една от първите държави в света, в които Lenovo завоюва лидерска позиция и в смартфон сегмента. По този начин България и българският екип получават подкрепа и доверие да представят и занапред първи в Европа новите модели на компанията. Благодаря на целия екип, на нашите партньори и на стотиците хиляди лоялни клиенти, които повярваха в нас, и резултатите не закъсняха. Сигурен съм, че потребителите и бизнесът тепърва ще поставят Lenovo и Moto на първо място, и то не само в България, но и в целия свят”, коментира резултатите Владислав Иванов, лидер на смартфон бизнеса на Lenovo за Югоизточна Европа.

Разбира се, от навлизането на тази конкурентна и амбицирана марка печели най-вече потребителят. С интерес очакваме 9 юни, когато ще се проведе най-важното събитие за производителя – Lenovo Tech World. В рамките на технологичната конференция ще видим нови флагмани Moto.

Вижте и нашето блиц ревю на Lenovo K5: достъпният инструмент за забавление и комуникация