Meta има много предизвикателства пред себе си - от неотдавнашното обявяване на най-новия VR/AR хедсет Meta Quest 3 до стартирането на платформата за социални медии, която ще се конкурира с Twitter - Threads. Съобщава се, че компанията съкращава някои от проектите си, включително най-висок клас шлем за смесена реалност - Meta Quest Pro, като прекратява проекта и работата по Quest Pro 2.

В докладите на The Information се твърди, че Goertek, производителят на Quest Pro, ще създава шлемове само докато наличните доставки на материали позволяват това. Още в началото на годината Meta е заявила на своите доставчици, че няма да има нужда от нови компоненти за Quest Pro.

Компанията също така прекратява разработването на второ поколение Quest Pro. С предстоящото пускане на Meta Quest 3 изглежда, че Meta може да иска да се съсредоточи върху по-достъпни шлемове.

Meta Quest Pro беше пуснат на пазара едва през октомври, след дълго очакване от страна на феновете на смесената реалност. При пускането му на пазара Meta го рекламира като VR/AR хедсет, предназначен повече за професионалисти, отколкото като устройство за игри.

Quest Pro бързо привлече критики за дизайна, който оставя много да се желае, благодарение на голямото си тегло и неудобното прилягане по челото, евтиното усещане и неубедителната софтуерна платформа. Когато цената на Quest Pro беше обявена на 1500 долара, мнозина се възмутиха от високата цена - Meta в крайна сметка намали цената на 1000 долара.

Meta се готви да пусне Quest 3 след почти три години от пускането на предшественика му Quest 2. Според съобщенията Quest 3 ще предложи по-добро XR изживяване от Quest Pro, тъй като ще разполага с по-висока разделителна способност, сензор за дълбочина и две 4 MP камери вместо една.

Новата линия очила Meta AR също така няма да разполага с нови дисплеи от висок клас, както беше предвидено първоначално. В същия доклад на The Information се посочва, че очилата за AR на Meta, известни като Artemis, вместо това ще разполагат с течни кристали върху силиций (LCoS), по-стара технология за стъклени лещи и дисплеи. Най-големият проблем с тази технология е, че тя няма яркост - необходима характеристика за очилата за AR, за да показват графики върху обекти в ярка среда.

Очилата Artemis AR на Meta също така ще имат само 50-градусово зрително поле в сравнение с първоначално планираните 70 градуса. Сензорът на Artemis, който придружава очилата, за да разтоварва част от изчислителната техника, също е премахнат, за да се намалят разходите. Той би помогнал за откриване на заобикалящата устройството среда и за по-доброто ѝ включване в цифровия свят.

Дали Meta ще се насочи отново към професионалната аудитория, предстои да разберем. Компанията вероятно ще се върне към производството на VR/AR от висок клас, ако Vision Pro на Apple се справи добре и пазарът се раздвижи. Софтуерната платформа на Meta обаче все още има да извърви дълъг път, за да задоволи пазара на смесена реалност от висок клас, към който беше насочен Quest Pro.

Снимка: Unsplash

Виж още: Защо популярността на ChatGPT намалява?