За тринадесето поредно тримесечие пазарът на таблети върви надолу.

Спадът за Q4 2017 е 7.9 процента спрямо същия период преди една година. Между октомври и декември са продадени 49.6 милиона таблета, докато година по-рано са пласирани 53.8 милиона.

Единственият утешителен факт е, че спадът на продажби през 2017 г. не се изчислява в двуцифрени числа, както бе през 2016 г. Носител на нерадостните данни е маркетинговата компания IDC, а в статистиката влизат както чистите таблети, така и хибридите. Топ производител е Apple, но за пръв път Amazon успява да изпревари Samsung за второто място.

Huawei и Lenovo допълват челната петица.

Като цяло петте най-големи производителя държат 70 процента от пазара. Според IDC причината за изненадващия успех на Amazon се крие в големите отстъпки през празничния сезон, както и в интереса на потребителите към Alexa, която е вградена в новите модели таблети на компанията.

Тагове: