Вече сме сигурни, че Samsung иска да забрави максимално бързо 2014 година, тъй като последните 12 месеца не се оказаха особено успешни за корейския гигант. Благодарение на статистика от CCID Consulting добиваме представа и за една от основните причини – сериозна загуба на позиции на китайския пазар.
CCID Consulting е сред най-големите анализаторски и консултантски компании на територията на Китай, а според нея Samsung е загубила 31.5% от пазарния си дял. През януари 2014 създателите на Galaxy S5 са водачи в смартфон сегмента с дял от 20%, но през октомври 2014 година процентите спадат до 13.7. Към момента компанията все още е лидер, но ако спадът се запази, това може да се промени.
През януари 2014 година в Китай са продадени 356.2 млн. смартфони, а девет месеца по-късно бройката пада до 307 млн. Това е сигнал за известно забавяне на пазара за смартфони в страната.