Бъдещите сгъваеми устройства биха могли да преминат от съществуващите дизайни към такива с двойно сгъване, дисплеите им да могат да се сгъват както навътре, така и навън или дори да се трансформират в допълнителни подвижни екрани. Това ще се случи, ако производителите приемат нови технологии, подобни на тези, които бяха показани от Samsung Display и LG Display тази седмица в Сан Хосе, Калифорния, по време на годишната конференция Display Week.

LG Display показва 8-инчов сгъваем сензорен екран, който според компанията може да се сгъва както навътре, така и навън, подобно на това, което видяхме от концепцията Ultra Flex на TCL по-рано тази година. Дизайнът позволява един сгъваем дисплей да служи както за вътрешен екран (като при Galaxy Z Fold 3), така и като външен екран (като при Mate XS на Huawei). Устройствата, оборудвани с този „360-градусов сгъваем OLED“, биха могли да избегнат необходимостта да имат както вътрешен, така и външен дисплей в полза на само един голям екран.

360-градусовият сгъваем OLED панел на LG Display очевидно може да оцелее при сгъване „над 200 000 пъти“, преди да започне да се поврежда, а LG Display казва, че използва „специална структура на сгъване“, която минимизира всякакво нагъване. Дисплеят има резолюция от 2480 x 2200 пиксела, същата като вътрешния дисплей на Mate X2 на Huawei.

За да не изостава, Samsung Display също показва някои интересни собствени сгъваеми технологии. Неговите дисплеи Flex G и Flex S, които за първи път видяхме на CES, предлагат екрани, които могат да се сгъват два пъти. В случая на Flex G - те се сгъват два пъти в една и съща посока като портфейл с три сгъвания, докато Flex S се сгъва веднъж навътре и веднъж навън като хартиена карта.

Samsung Display също демонстрира чифт плъзгащи се модели с екрани, които могат да се разгъват хоризонтално или вертикално. През годините сме виждали много концепции за навиване от компании, включително TCL, Oppo и дори LG, преди да излезе изцяло от бизнеса със смартфони. Но въпреки интереса все още няма смартфони с навиващи се дисплеи.

Това са само част от новите форм фактори, които LG Display и Samsung Display показаха на изложението тази седмица. И двете компании инвестират сериозно и в OLED дисплеи за екрани за информационно-развлекателни автомобили, както и екрани, предназначени за игри, като OLED екран за лаптоп на Samsung Display с честота на опресняване 240 Hz или сгъваем екран, който е проектиран да има игрови контролери, прикрепени към двата края. LG Display също има 17-инчов сгъваем OLED лаптоп, където цялата вътрешна повърхност на сгъваемия дизайн е един голям сгъваем екран.

Като дисплейни подразделения на съответните южнокорейски технологични гиганти нито LG Display, нито Samsung Display всъщност произвеждат потребителските устройства, в които техните панели намират приложение. Но тъй като доставят дисплеи на някои от най-големите световни потребителски технологични компании, събития като Display Week дават интересен поглед към това, накъде ще се насочат сгъваемите устройства през следващите години.

Снимка: LG

Виж още: Гъвкавият iPhone ще има дисплей, подобен на този при Galaxy Z Fold 3

Тагове: