Добре известен факт е, че повечето собственици на смартфони използват някакъв защитен калъф. Въпреки че някои калъфи предлагат допълнителна функционалност - например стойка, място за съхранение на кредитни карти или магнитно зареждане - причината номер едно, поради която хората използват калъфи, е, че телефоните са направени от стъкло и лесно се чупят.

В ново интервю за Inverse Клод Зелуегър, ръководител на дизайна на Google Pixel, обсъжда как компанията подхожда към дизайна на телефоните, по-специално по отношение на използването на калъфи. Интересно е, че Зелуегър признава, че от серията Pixel 8 Google е започнала да проектира телефони с оглед на използването на калъфи още от самото начало.

Ето какво каза Зелуегър:

"Винаги трябва да обмисляте всеки аспект на продукта. Едно от важните неща е, че 90% от хората използват продукти. С Pixel 8, а и сериозно занапред, започнахме да проектираме продукта заедно с калъфа от самото начало. Така че както цветът не е замислен, така и калъфите не могат да бъдат замислени, защото трябва да ги проектирате така, че да изглеждат страхотно и да се усещат чудесно".

Макар че на хартия това звучи добре - телефоните и калъфите, които са проектирани да работят добре заедно, са от полза за потребителя, - това, което е напълно изключено от разговора, е много крехката природа на телефоните, които Google проектира. Струва ни се, че е малко пресилено да се каже: "Проектираме телефони, които да работят по-добре с калъфи", а да не се каже: "Проектираме телефони, които да работят по-добре без калъфи".

По някаква причина дизайнът на смартфоните тип "стъклен сандвич" се е превърнал в де факто метод, поне в премиум сегмента. Има много малко телефони на цена над 700 долара, които не използват този дизайн. Не трябва ли да има достатъчно място за иновации, за да имаме телефони, които се чувстват чудесно, изглеждат чудесно и работят добре, без да е необходимо да се използва калъф?

Въпреки че оценяваме амбициите на Google да използва дизайна, за да направи продуктите си по-привлекателни за потребителите със или без калъф, изглежда че произволната статистика от 90%, която Зелуегър цитира, не е резултат от това, че хората искат калъфи, а по-скоро от това, че хората знаят, че е необходимо да запазят крехките си инвестиции. Ако телефоните бяха просто по-издръжливи, цифрата 90% щеше да намалее, защото повече хора щяха да се чувстват комфортно да използват телефоните си без калъфи и да се наслаждават на чистия дизайн.

Снимка: Unsplash

Виж още: Нов модел с изкуствен интелект предсказва човешкото поведение с невероятна точност

 

Тагове: