Поддръжниците на тезата, че виртуалната реалност ще се настани трайно на технологичния свят, имат още един коз в подкрепа на своето твърдение - през изминалото тримесечие за пръв път са продадени над един милион VR шлема.

По данни на маркетинговата компания Canalys за периода юли-септември 2017 г. в глобален план са продадени рекордно много бройки от този тип джаджи. Основната причина за повишеното търсене очевидно са намаленията в цените.

"Навлизането на VR шлемовете до голяма степен зависи от цената. Стратегията на Oculus за по-ниски цени определено помогна за разпространението", коментират анализаторите, цитирани от Venture Beat.

Компанията свали временно цената на Rift на 399 долара през лятото, на което пазарът веднага реагира. Към момента това е и постоянната цена на шлема.

За Q3 2017 пазарен лидер е Sony с 490 000 продадени бройки от PlayStation VR. Oculus е на второ място с 210 000 бройки от Rift, а НТС е на трето със 160 000 броя Vive VR. Именно тези три компании доминират на пазара с общо 86 процента от всички продажби.