Фосил, открит в испанска пещера, съдържа най-старата открита до този момент човешка ДНК. Според The New York Times откритият фосил е от бедрена кост и е датиран на около 400 000 години. Въпреки че ще хвърли повече светлина върху ранната човешка революция, откритието може да доведе и до проблеми за учените - нови въпроси, на които нямат отговори. Първоначално анатомията на фосила заблудила учените, че става въпрос за кост от ранния Неандерталец, но след анализ на ДНК се оказало, че наподобява тази от т.нар. Денисов човек, но отново имало известни разлики. Още по-интересен е фактът, че ДНК на Денисов човек е откривана само в Сибир – на 6500 км от пещерата в Испания.

Откритието е публикувано в Nature от екип изследователи от института за еволюционна антропология „Макс Планк“ в Лайпциг. Според the Times до скоро се е вярвало, че Денисовият човек е живявал само в Източна Азия. Вярвало се е, че те нямат голяма прилика с Неандерталеца. „Сега трябва да помислим отново върху всичко“, коментира пред the Times Хуан Луис Арсуага, който е част от екипа, направил откритието. Една от възможностите е, че тези индивиди, които са живели в близост до испанските пещери – Sima de los Huesos, да не са били нито Денисов човиек, нито Неандерталец, а всъщност прародител и на двата вида. Изследователите ще проверят и още една теория – може би подобно ДНК се е срещала и при Неандерталците, но след това се е изменила по време на развитието им. До този момент най-старата открита ДНК беше на 100 000 години.Това откритие дори нямаше как да стане възможно преди една година“, допълва Арсуага. За извличането й са използвани осъвременени техники.

Прочетохте ли за теорията, според която произлизаме и от прасетата?