Foursquare е една от най-масовите социални платформи. Може би не предполагате, че, макар всичките ви приятели да я използват, тя е изправена пред тежка финансова криза, тъй като не успява да монетизира успеха си, подобно на Facebook и Twitter.

През април тази година Foursquare дължеше 41 милиона долара и различни анализатори започнаха да прогнозират, че платформата може да умре или да бъде продадена. Инвестицията от 35 милиона долара ще се отрази особено добре на Foursquare. Освен да погаси част от дълговете си, компанията ще инвестира по-активно в новата си концепция, която си личи най-ясно от обновените приложения за iOS и Android. Постепенно елементът на игра и състезание си отиват и бива заместен от сериозна платформа за откриване и препоръчване на интересни места. Foursquare споделя, че има над 5 милиарда чекирания и 40 милиона препоръки от стартирането си.

Активната потребителска база обаче под въпрос, тъй като приложението е било свалено над 45 милиона пъти, но не е ясно колко души го използват редовно.