През последните шест седмици постоянно чуваме слухове, че Google работят върху вдраден ad blocker в Chrome браузъра. Днес компанията най-сетне изнясниха ситуацията. И нещата са малко по-различни от информацията в слуховете.
Google се е присъединила към Coalition for Better Ads - група, която предлага специфични стаднарти как индустрията трябва да подобри рекламите за потребителите. Заставките, заемащи целия екран, рекламите, които неочаквано започват да излъчва звук и т.нар. flashing ads са забранени. Chrome ще спре да показва каквито и да е било реклами, включително тези, които Google притежава и обслужва, на уебсайтове, които не спазват стандартите на Better Ads. Кампанията ще стартира в началото на 2018 г.
С други думи, Google ще използва Chrome да орязва приходите от реклама на сайтове, които предлагат на потребителите си нискокачествени реклами и такива, които не влизат в стандартите на Better Ads. Това означава, че вградения ad blocker на бразуъра ще има "всичко или нищо" подход. Всички реклами на уебсайта ще бъдат блокирани ако има дори една, която не отговаря на условията.
По този начин Google се надява да прекрати използването на ad blocker-и, които блокират всички реклами в даден уебсайт. Този тип Chrome разширения са сериозен проблем за онлайн публицистични медии, които създават безплатно за потребителите съдържание (каквито сме и HiComm). Google разпознават проблема и го наричат "заплаха пред устойчивостта на уеб екосистемата". За това и са готови да лишат самите себе си от приходи от реклами, но да доведат в мрежата нов унифициран рекламен стандарт, който да не пречи на потребителите, като междувременно носи нужните приходи на самите уебсайтове.